کد خبر: 161360
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ۰۹:۰۴:۰۰
| |

پروانه مافی خبر داد

اصلاح دوباره قانون احزاب

پروانه مافی از اصلاح قانون احزاب مصوب مجلس نهم خبر داد.

اصلاح دوباره قانون احزاب
کد خبر: 161360
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ۰۹:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| پروانه مافی از اصلاح قانون احزاب مصوب مجلس نهم خبر داد. او با اشاره به تشکیل کارگروهی در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، از تلاش برای اصلاح قانون جدید احزاب در چارچوب یک مصوبه جدید در مجلس خبر داد.

مافی با اشاره به برخی انتقادات و نگرانی‌ها نسبت به قانون جدید احزاب اعلام کرد: در مجلس در حال بازنگری مناسب نسبت به این قانون جدید احزاب هستیم.

وی افزود: بر این اساس، کارگروه احزاب کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس و همچنین برخی فعالان حزبی و دبیران کل احزاب سعی داریم ابهامات و ایرادهایی که دوستان حزبی ما به آن اعتراض دارند، بررسی کنیم و برای اصلاح برخی موارد مصوبه‌ای در مجلس بگذارنیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس ضمن پاسخ مثبت به این پرسش که آیا درصدد طراحی طرح استفساریه هستید، در واکنش به این مسئله که به هر حال قانون احزاب به تصویب مجلس نهم رسیده است، گفت: اشکالی ندارد، راه قانونی برای اصلاح این قانون وجود دارد.

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب در پاسخ به سوال دیگری درمورد انتقادات نسبت به ممانعت از تاسیس دفاتر خارج از کشور گفت: همان‌طور که عرض کردم، به طور کلی درباره تمامی موارد و انتقادها در این کارگروه بحث می‌کنیم و سعی خواهیم کرد نسبت به بازنگری آن اقدام کنیم.

مافی در پایان در واکنش به این پرسشی درمورد برخی اظهارنظرها درخصوص با بیان این‌که تصریح کرد: آن‌چنان که تاکید کردم، در کارگروهی که هم‌اکنون در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس فعال است، پیگیر این مسئله هستیم و سعی داریم ابعاد مختلف این قانون احزاب را اصلاح کنیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها