کد خبر: 161466
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ۱۴:۵۰:۰۰
| |

تولید فولاد از مرز 21 میلیون تن می‌گذرد

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: تولید فولاد امسال از مرز 21 میلیون تن عبور می‌کند و کشورمان در جایگاه سیزدهم جهان قرار می‌گیرد.

تولید فولاد از مرز 21 میلیون تن می‌گذرد
کد خبر: 161466
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ۱۴:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود اسلامیان گفت: واردات محصولات میانی با توجه به رشد تولید داخلی 24 درصد و فولاد خام 76 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: عمده تولیدات فولاد در کشور ورق فولادی است، روند تولید فولاد در کشور نظم خوبی پیدا کرده و می توان به تحقق اهداف 1404 در تولید فولاد امیدوار بود.قیمت فولاد کشور امروز به نسبت دنیا در هر تن کمتر است و این قیمت در سالهای اخیر کمتر سابقه داشته و واردات فولاد از حدود 8 تا 9 میلیون تن در سال، امسال به 2،5 میلیون تن خواهد رسید.

اسلامیان افزود: تعرفه فولاد با توجه به پائین بودن قیمت فولاد ایران باید بگونه ای تنظیم شود که تولید کننده داخلی متضرر نشود و با توجه به پائین بودن تعرفه واردات فولاد به نسبت کشورهای منطقه صلاح نیست این تعرفه بیش از این کاهش یابد.

وی گفت: امریکا که از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد است با تعرفه 25 درصدی از تولیدکنندگان داخلی به خاطر ایجاد اشتغال دفاع می کنند و لذا با توجه به اخبار مربوط به کاهش تعرفه، از دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت تقاضا داریم با عدالت و انصاف با تعرفه برخورد کنند.

اسلامیان افزود: به رغم تحریم های جهانی امروز فولاد ایران حتی به کشورهای اروپایی صادر می شود و لذا صلاح نیست تعرفه ها را کاهش دهیم چرا که امروز طرحهای فولادی در حال اجرا است.


امروز 29 میلیون تن فولاد خام در دست اجرا داریم حدود 60 میلیون تن طرح سنگ آهن در دست اجرا داریم و 70 میلیون تن در دست تجهیز است.

وی گفت: خوب است پیش از اینکه این سرمایه گذاریها با چالش مواجه شود دولت فکر کند، امروز حدود 60 درصد در نورد ظرفیت خالی داریم که امیدواریم با حمایت واحدهای بزرگ این مشکل حل می شود.

اسلامیان افزود: امیدواریم طرحهای فولادی بر اساس نقشه راه ایمیدرو به اجرا در بیاید تا شاهد اجرای طرحهای غیراقتصادی در کشور نباشیم.

وی گفت: با این روند می توانیم آینده خوبی برای صنعت فولاد انتظار داشته باشیم، چرا که بخش مهمی از نیازمندی فولاد در کشور تهیه و تامین می شود.

اسلامیان افزود: میزان ذخیره قطعی سنگ آهن کشور امروز به 3 میلیارد تن و گاز طبیعی بعنوان مواد اولیه اصلی 3 تریلیون متر مکعب می رسد که در کنار نیروی انسانی متخصص ایران از کشورهای دارای مزیت بالاتر تولید فولاد است.

وی گفت: در حال حاضر تعرفه واردات 15 درصد است.

واردات ورق گرم 47 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته و صادرات این محصول هم کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها