کد خبر: 161816
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ۱۲:۴۱:۰۰
| |

یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

مجلس برای عوارض خروج از کشور تنها سقف درآمدی مشخص کرده است/ مشخص کردن نرخ عوارض خروج از کشور از اختیارات دولت است

یوسف نژاد گفت: مشخص کردن نرخ عوارض خروج از کشور از اختیارات دولت است و ما در مجلس تنها سقف درآمدی از محل عوارض خروج و معافیت ها را مشخص کردیم.

مجلس برای عوارض خروج از کشور تنها سقف درآمدی مشخص کرده است/ مشخص کردن نرخ عوارض خروج از کشور از اختیارات دولت است
کد خبر: 161816
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ۱۲:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی کمیسیون تلفیق پیش از این و در مصاحبه اعلام کرده بود که عوارض خروج از کشور توسط مجلس مشخص نشده است. اظهارات یوسف نژاد واکنش چند نماینده را به دنبال داشت.

در همین خصوص علی اصغر یوسف نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاین گفت: در کمیسیون تلفیق یک سقف عددی برای درآمد دولت از عوارض خروج گذاشتیم. این سقف عددی همان رقم پیشنهادی دولت بود.

وی تصریح کرد: در مجلس تنها معافیت‌ها را مشخص کردیم. دلیل اینکه عوارض خروج از کشور در صحن علنی مجلس مطرح نشد به دلیل این است که جزو ردیف‌ها بود و حکم محسوب نمی‌ شد. اما دو حکم عتبات عالیات و معافیت عوارض خروج در ایام اربعین را در مجلس بررسی کردیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دولت اعلام کرده که از محل عوارض خروج درآمد مشخصی داشته باشد و در مجلس تنها درآمد را مشخص کردیم. اینکه فرضیات دولت چیست نمی دانیم و مشخص کردن نرخ عوارض خروج از کشور از اختیارات دولت است و ما در مجلس تنها سقف درآمدی از محل عوارض خروج و معافیت ها را مشخص کردیم.

با توجه به اظهارات سخنگوی کمیسیون تلفیق به نظر می رسد علیرغم انتقادات بسیار، مجلس با پیشنهاد دولت برای افزایش عوارض خروج مخالفت نکرده است. مجلس با درآمد 1176 میلیارد تومانی دولت از محل عوارض خروج از کشور موافقت کرده است. در این شرایط عوارض خروج از کشور برای سفر اول 220 هزار تومان و در سفر دوم 330 هزار تومان و در سفر سوم 440 هزار تومان خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها