رئیس تیم جراحی دانش‌آموزان شین‌آبادی:

بودجه درمان دختران شین‌آباد را ندادند

رئیس تیم جراحی دانش‌آموزان شین‌آبادی در واکنش به گلایه دانش‌آموزان شین‌آبادی نسبت به روند نامطلوب درمانشان گفت: بودجه‌هایی که قرار بود، برای درمان آنها اختصاص داده شود، متاسفانه ندادند.

بودجه درمان دختران شین‌آباد را ندادند
کد خبر: 161847
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ۱۰:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد جواد فاطمی، رییس تیم جراحی دانش‌آموزان شین‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر اینکه درمان این دانش‌آموزان در بیمارستان حضرت فاطمه (س) ادامه دارد، گفت: این بچه‌ها و والدین‌شان گله‌مندی‌هایی از درمان دارند که علت آن هم این است؛ بودجه‌هایی که قرار بود برای درمان آنها اختصاص داده شود، داده نشده‌است. پروتزهای این بچه‌ها که قیمت قابل توجهی هم دارد باید سفارش داده شود، ولی متاسفانه بودجه نداشتیم.

وی با اشاره به دیدار اخیر دختران شین‌آبادی با وزیر بهداشت عنوان کرد: دکتر هاشمی با بچه‌ها صحبت و تضمین کردند که طبق نظر تیم جراحی تمام هزینه‌ها را تامین می‌کند، اما قرار شد یک جلسه بررسی توسط بیمارستان حضرت فاطمه(س) با دختران تشکیل و بررسی شود که آیا نیاز دارند، در بیمارستان خاصی درمان شوند و یا باید به خارج اعزام شوند، از 15 تا 30 فروردین این کمیسیون تشکیل می‌شود و برای همه بچه‌ها تصمیم گیری می‌شود.

فاطمی در پاسخ به گلایه‌های مطرح شده از سوی دختران شین‌آبادی و پدرانشان از اینکه دستیاران پزشکان درمان آنها را دنبال می‌کنند، گفت: بیمارستان حضرت فاطمه(س)، آموزشی است و در درمان همه بیماران دستیاران هم دخالت دارند. این بیمارستان فوق تخصصی است و دستیاران تخصصی در درمان بچه‌های شین‌آبادی مداخله می‌کنند، اما به خاطر حساسیت آنها تمام جراحی‌های آنها توسط اساتید انجام می‌شود.هرچند ویزیت‌ها و بخش‌های کوچکی از جراحی‌ها که تخصص خاصی نیاز ندارد، توسط دستیاران انجام می شود.

وی اضافه کرد: به هرحال سوختگی آن هم به وسعتی مثل بچه‌های شین آباد هم مدت درمان و هم تعداد عمل‌ها زیاد است. مدت درمان را بچه‌های شین آباد حدود 15 سال تعیین کرده‌ایم، حتی با بهترین عمل جراحی پلاستیک باز هم آثاری از سوختگی باقی می ماند. گاهی اوقات هم عمل‌ها ناموفق است و حتی ممکن است عارضه ایجاد کند و بچه‌های شین آباد هم باید این را بپذیرند.

رییس تیم جراحی دانش‌آموزان شین‌آبادی گفت: از نظر ما در ایران امکان درمان این بچه‌ها وجود دارد و باید همه تلاشمان را بکنیم که آنها بتوانند به اجتماع برگردند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها