کد خبر: 161920
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ۱۵:۲۶:۰۰
| |

مجلس اصلاح نظام پرداخت بیمه سلامت را از بودجه حذف کرد

نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان ماده مربوط به اصلاح نظام پرداخت بیمه سلامت را حذف کردند.

مجلس اصلاح نظام پرداخت بیمه سلامت را از بودجه حذف کرد
کد خبر: 161920
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ۱۵:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) و در ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در بودجه 97 بند الحاقی یک به تبصره 17 را حذف کردند.

در این بند وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با همکاری سازمانهای بیمه گر پایه سلامت مکلف شده بود حداکثر ظرف مدت دو ماه نسبت به اصلاح نظام پرداخت به جمعی (گلوبال) برای حداکثر 120 خدمت که دارای بار مراجعه بالا و بار هزینه بالا دارند، اقدام نمایند.

همچنین جزء دو این بند نیز حذف شد که در آن آمده بود: تشریفات (پروتکل‌های) مورد نیاز خدمات سرپایی عمومی وتخصصی با استفاده از راهنماهای بالینی برای حداقل 70 خدمت ضروری ظرف مدت سه ماه و بدون هرگونه ایجاد بار مالی تدوین شود.

همچنین جزئی دیگر از این بند نیز اصلاح شد که دولت مکلف شد در قالب آیین نامه ای که با پیشنهاد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، بخشی از خدمات دارویی و بیماران نازایی را مشمول بیمه پایه سلامت قرار داده و بخشی از هزینه بیماران نقص ایمنی (متابولیک) اسکلرواز ( ام اس)، بال پروانه ای و اوتیسم را مطابق بیماران خاص محاسبه و از جدول شماره 7 پرداخت کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها