کد خبر: 161944
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ۱۸:۰۰:۰۰
| |

صادق نجفی در کنفرانس مدیریت استراتژیک:

چهار سال آینده می‌توانیم با برنامه‌ریزی 370 هزار شغل ایجاد کنیم

معاون وزیر صنعت گفت: آنچه جزو برنامه چهارساله ما در صنایع کوچک بر طبق بررسی‌های به عمل آمده و تأمین پشتوانه مالی و مشورت با استادان و کارآفرینان صورت گرفته این است که 31 هزار و پانصد واحد از 85 هزار واحد و حدود 2 هزار استارت‌آپ را که امروز برای ما حائز اهمیت است از طریق نوسازی و برخی هم از طریق تکمیل پروژه به ظرفیت کامل و بالاتر برسانیم.

چهار سال آینده می‌توانیم با برنامه‌ریزی 370 هزار شغل ایجاد کنیم
کد خبر: 161944
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ۱۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یازدهمین کنفرانس مدیریت استراتژیک در مرکز همایش‌های بین‌المللی کتاب‌خانه ملی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی اعتمادآنلاین صادق نجفی معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در این همایش گفت: باید شرایطی را ایجاد کنیم که فضای کسب و کار برای صنایع کوچک ما و صنایع بزرگ ما فراهم بشود.

نجفی خاطرنشان کرد: اخیراً ما حرکت‌هایی در مورد نوسازی صنایع کوچک و تأمین مالی و ایجاد بازارها انجام داده‌ایم که باعث شده مردم کمپین‌هایی برای خرید کالای ایرانی به وجود بیاورند.

وی افزود: آنچه جزو برنامه چهارساله ما در صنایع کوچک بر طبق بررسی‌های به عمل آمده و تأمین پشتوانه مالی و مشورت با استادان و کارآفرینان صورت گرفته این است که 31 هزار و پانصد واحد از 85 هزار واحد و حدود 2 هزار استارت‌آپ را که امروز برای ما حائز اهمیت است از طریق نوسازی و برخی هم از طریق تکمیل پروژه به ظرفیت کامل و بالاتر برسانیم.

نجفی گفت: اگر چنین کاری را در چهار سال آینده انجام بدهیم می‌توانیم 370 هزار شغل را به وضعیت فعلی اشتغال اضافه کرد. من معتقد هستم که پول مشکل اول صنعت ما نیست بلکه فکر، برنامه‌ریزی و هدف مشکل اصلی ماست

نجفی ادامه داد: یکی از راه‌های نجات اقتصاد و صنعت ما همبستگی و در کنار هم بودن و فروش کالای ایرانی است، در همین رابطه پارچه‌هایی تهیه کرده‌ایم و در تهران و استان‌ها در اختیار بازاریان قرار داده‌ایم که «من کالای ایرانی می‌فروشم» که این پارچه‌ها به دست رهبر معظم انقلاب رسیده و ایشان با جملات بسیار ارزشمندی فرمودند: این کسبه انسان‌های با غیرت و با شرفی هستند که دارند به تولید و اقتصاد کشور کمک می‌کنند.

معاون وزیر صنعت گفت: ما می‌توانیم نسبت به تولیدات داخل بین مردممان غیرت و افتخار به وجود بیاوریم، اما در حال حاضر فضای کسب و کار مناسبی نداریم.

*سه استراتژِی برای صنعت

نجفی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی کشور؛ -توسعه و تکمیل کلیه زیرساخت‌های مورد نیاز استقرار صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با استاندارهای ملی و بین‌المللی را از جمله استراتژی‌های در نظر گرفته شده برای صنعت است.

وی افزود: توسعه سازمان صنایع کوچک با رویکرد دانش‌گرایی، علم‌گرایی و تحول‌پذیری و همسو شدن با تحولات جهانی آخرین استراتژی برای صنعت کشور است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها