یک مقام مسئول خبر داد:

مناقصات مربوط به فاز 11 پارس جنوبی به زودی نهایی می شود

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، از اتمام مرحله اول مناقصات طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی و انتخاب پیمانکاران خبر داد و گفت: به‌زودی نتیجه این مناقصات از سوی توتال به کارفرما اعلام می شود.

مناقصات مربوط به فاز 11 پارس جنوبی به زودی نهایی می شود
کد خبر: 162066
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۶ ۱۸:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد مشکین فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از طرح های درحال توسعه پارس جنوبی گفت: سکوی فاز22 پارس جنوبی فردا پنج شنبه از یارد صدرا در بوشهر بارگیری می شود.

وی با یادآوری اینکه زمستان امسال بطور مستمر، روزانه 550 میلیون متر مکعب گاز از پارس جنوبی تولید شده، اعلام کرد: تا اواسط سال 97 روزانه حدود دومیلیارد فوت مکعب به ظرفیت تولید گاز ترش از میدان پارس جنوبی افزوده می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سکوهای فازهای 13،14 و22 تا24 با فاصله یک ماهه از هم آماده بارگیری و نصب می شوند، افزود: پیش بینی شده تا پایان اسفندماه و یا اوایل سال آینده، 14،2 میلیون متر مکعب گاز از سکوی 14A و متعاقب آن در فواصل زمانی دو تا سه ماهه، سکوی دیگر این فاز (14c) و سکوهای فازهای 13 و22 تا24 هر کدام با ظرفیت500 میلیون فوت مکعب(14،2) به بهره برداری برسند.

به گفته مشکین فام، با بهره برداری از فاز اول این طرح ها تا اواسط سال 97، حدود دو میلیارد فوت مکعب معادل تقریبی 56میلیون مترمکعب گاز ترش غنی به ظرفیت تولید پارس جنوبی افزوده می شود.

وی، همچنین از اتمام فاز اول مناقصات طرح توسعه فاز 11 و انتخاب پیمانکاران این طرح خبر داد و گفت: بزودی نتیجه این مناقصات از سوی توتال به کارفرما اعلام و جمع بندی نهایی انجام می شود.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس با یاداوری اینکه مطابق گفته وزیر نفت، اجرای قرارداد این طرح طبق برنامه و بدون وقفه پیش می رود، افزود: هم اکنون بسته های مناقصات پیمان های اجرایی توسط توتال درحال بررسی نهایی است.

مشکین فام در ادامه به برنامه های اجرایی درباره کاهش گاز فلر در پارس جنوبی اشاره کرد و با یاداوری پیاده سازی این طرح در فازهای 2و3 ، از مراحل پایانی طراحی این پروژه خبر داد و افزود: عملیات اجرایی کاهش گازهای فلر در این فازها پس از این مرحله آغاز شده و مشابه این برنامه در سایر فازها نیز اجرایی خواهد شد.

وی به تکمیل عملیات احداث خط لوله میانی فازهای 6، 7 و 8 و 4 و5 پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این خط لوله ،انتقال حدود 12 میلیون متر مکعب گاز ترش فازهای6 تا8 باهدف شیرین سازی ذر پالایشگاه فازهای4 و5 امکان پذیر می شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها