میرزایی نیکو، عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

موضوع دانشجویان بازداشتی بار دیگر در دستور کار فراکسیون امید قرار گرفت/ نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی مجلس رابط فراکسیون امید با قوه قضاییه شد

یک عضو فراکسیون امید درباره اقداماتی که در فراکسیون امید در خصوص دانشجویانی که مجدداً احضار شده‌اند و برای آن‌ها حکم صادرشده است، توضیح داد: امروز در فراکسیون امید قرار شد بار دیگر این موضوع در دستور کار قرار گیرد و آقای کاظمی هم به‌عنوان رابط فراکسیون با قوه قضاییه انتخاب شدند و موضوعات منتقل شد، باید دید که پیگیری‌ها چگونه پیش خواهد رفت.

موضوع دانشجویان بازداشتی بار دیگر در دستور کار فراکسیون امید قرار گرفت/ نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی مجلس رابط فراکسیون امید با قوه قضاییه شد
کد خبر: 162075
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۶ ۱۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| دانشجویانی که در جریان اعتراضات دی‌ماه بازداشت‌شده بودند، با پیگیری‌های نمایندگان عضو فراکسیون امید و وزارت علوم به‌مرور آزاد شدند. اما در روزهای اخیر اخباری از احضار مجدد برخی از این دانشجویان منتشرشده است و امروز هم برخی رسانه‌ها از صدور حکم شش‌ساله برای لیلا حسین نژاد یکی از این دانشجویان خبر داده‌اند.

این مباحث در حالی مطرح می‌شود که فاطمه سعیدی، رئیس کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی در فراکسیون امید به «اعتمادآنلاین» گفته است که مسئولان قول داده بودند که با آزادی این دانشجویان برای هیچ‌کدام از آن‌ها پرونده قضایی تشکیل نمی‌شود.

اما قاسم میرزایی نیکو، عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» در واکنش به صدور حکم برای برخی از دانشجویان بازداشت‌شده در دوران اعتراضات ضمن تأیید این خبر از پیگیری‌های جدید در فراکسیون امید خبر داد.

این نماینده مجلس درباره روند پیگیری‌های فراکسیون امید گفت: از ابتدا کمیته‌ای در فراکسیون امید تشکیل شد تا موضوعات مرتبط با دانشجویان را پیگیری کند. وزارت علوم هم با کمیته همکاری کرد و بعد از مدتی پیگیری، اعلام شد که دیگر دانشجویی در بازداشت نیست.

نماینده دماوند و فیروزکوه در ادامه بیان کرد: اما بعد از آن متوجه شدیم که برای عده‌ای وثیقه تعیین‌شده، احضار مجدد انجام‌گرفته با تشکیل دادگاه برای برخی هم حکم صادرشده است.

این عضو فراکسیون امید درباره اقداماتی که در فراکسیون متبوعش در خصوص دانشجویانی که مجدداً احضار شده‌اند و برای آن‌ها حکم صادرشده است، توضیح داد: امروز در فراکسیون امید قرار شد بار دیگر این موضوع در دستور کار قرار گیرد و آقای کاظمی هم به‌عنوان رابط فراکسیون با قوه قضاییه انتخاب شدند و موضوعات منتقل شد، باید دید که پیگیری‌ها چگونه پیش خواهد رفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها