جهانگیری در عراق:

ایران در همه مراحل سازندگی در کنار عراق می‌ماند

جهانگیری در عراق با تاکید بر تحکیم روابط اقتصادی با عراق گفت: ما در همه مراحل ساخت و ساز عراق در کنار این کشور خواهیم بود.

ایران در همه مراحل سازندگی در کنار عراق می‌ماند
کد خبر: 162092
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۷ ۱۰:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| معاون اول رئیس جمهور با هیأتی بلند پایه به عراق سفر کرده است. شینهوا خبرگزاری رسمی چین در این باره نوشته است که جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و عبادی نخست‌وزیر عراق در دیداری که داشتند درباره همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف و ارتقای روابط مشترک بحث و گفت‌وگو کردند.

در بیانیه‌ای که توسط دفتر حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق منتشر شده اعلام شده است که حیدر العبادی در فرودگاه بغداد از جهانگیری استقبال کرده و پس از آن دو طرف جلسه‌ای را در دفتر العبادی در بغداد برگزار کرده‌اند.

در بیانیه دفتر نخست وزیری عراق همچنین آمده است «ما روابط تاریخی قوی بین دو مردم و کشور داریم و تلاش می‌کنیم تا در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، بازرگانی و دیگر زمینه‌ها این روابط را تحکیم بخشیم».

جهانگیری گفته است، عراق یک کشور مهم است و روابط ما بسیار محکم است و همچنین این را هم گفته است که ایران در مراحل ساخت‌وساز در کنار عراق خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهور ایران برای یک دیدار رسمی با هیأتی بلندمرتبه به عراق رفته و قرار است در زمینه‌های توسعه روابط دوجانبه با رهبران عراق گفت‌وگو کند.

در این سفر مسئولان ارشد سیاسی و اقتصادی و همچنین محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران جهانگیری را همراهی کنند.

مبنع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها