توصیه معاون سیاسی وزیر کشور:

فرمانداران باید صدای اعتراض مردم را بشنوند/ اگر احزاب فعال بودند، در اعتراض‌های دی ماه به ساختار نظام هجمه نمی‌شد

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: فرمانداران باید در تجمعات معترضان حاضر شده و حرف آنها را بشنوند. آنها ریشه‌های تنش‌های پنهان شهرستان ها را شناسایی و تفسیر کنند.

فرمانداران باید صدای اعتراض مردم را بشنوند/ اگر احزاب فعال بودند، در اعتراض‌های دی ماه به ساختار نظام هجمه نمی‌شد
کد خبر: 162106
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۷ ۱۲:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| اسماعیل جبارزاده، معاون سیاسی وزیر کشور در همایش استانداران،مدیران کل سیاسی و فرمانداران سراسر کشور با اشاره به اینکه وزیر کشور تعبیر کرده‌اند که فرماندار، رئیس جمهور شهرستان است اظهار کرد: از فرمانداران انتظار داریم که این جایگاه را باور کرده و مسائل شهرستان را مدیریت کنید.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: علمای علم سیاست در تعریف علم سیاست می‌گویند که سیاست هنر بدست آوردن اهداف جنگ بدون جنگیدن، یا هنر آشتی دادن مسائل ناهمگون و متعارض است. و انتظار داریم فرمانداران این هنر را داشته و آن را تقویت کنند.

جبارزاده با اشاره به ویژگی‌ها و ریشه‌های اعتراضات دی ماه گفت:برای اینکه از وقوع این اعتراضات جلوگیری شود، فرمانداران باید صدای اعتراض مردم را بشنوند. در تجمعات معترضان حاضر شده و حرف آنها را بشنوند. در واحدهای صنعتی و صنفی حاضر شده و با تمام وجود به دنبال حل مشکلات مردم باشند. فرمانداران ریشه‌های تنش‌های پنهان شهرستان ها را شناسایی و تفسیر کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه فرمانداران منشور گفت‌وگوی ملی را اجرایی کنند، ادامه داد: فرمانداران با نخبگان محلی گفت و گو کنند. از همه ظرفیت های نظام برای نمایش وحدت ملی استفاده کرده و محور وحدت در شهرستان ها باشند.

وی خاطر نشان کرد: احزاب پایه‌های تشکیل حکومت در نظام‌های جمهوری هستند و باید به احزاب نقش بیشتری در مسائل کشور داده شود. اگر احزاب فعال بودند، در اعتراض های دی ماه به ساختار نظام هجمه نمی‌شد.

معاون سیاسی وزارت کشور در پایان گفت: فرمانداران در حد نیاز صحبت کنند زیرا مردم از صحبت ها خسته شده اند. در صف بندی های شهرستان ها در کنار مردم بوده و زبان گویای آنها باشید. اگر پیرو حضرت علی (علیه السلام) هستید به فقرا رسیدگی کنید. اگر کاری برای خدا نیست، آن را متوقف کنید. اقدامات خود را در سطح شهرستان منعکس کنید تا مردم از اقدامات دولت مطلع شوند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها