علی صوفی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

مردم از همه جریان‌های سیاسی ناامید شده‌اند/ اعتراضات اخیر مردم هشدار به کل نظام بود/ روحانی بی‌اعتنا به نهادهای قدرت با مردم شفاف سخن بگوید

علی صوفی گفت: آن‌ها که به خیابان‌ها آمدند نه دولت، نه مجلس، نه قوه قضائیه را قبول نداشتند و از همه جریان‌های سیاسی ناامید شده بودند؛ بنابراین اعتراضاتی که در دی‌ماه سال گذشته شکل گرفت هشدار به کل نظام بود که از نادیده گرفتن مردم دست بردارد و در تصمیمات و عملکرد خود تجدیدنظر کند.

مردم از همه جریان‌های سیاسی ناامید شده‌اند/ اعتراضات اخیر مردم هشدار به کل نظام بود/ روحانی بی‌اعتنا به نهادهای قدرت با مردم شفاف سخن بگوید
کد خبر: 162114
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| علی صوفی، عضو کابینه اصلاحات با یادآوری اعتراضات دی ماه هشدار داد اگر روحانی اقدام مناسبی برای رفع نارضایتی مردم انجام ندهد همه آسیب می بینند.

او با بیان اینکه اتفاقی که امسال افتاد، شکل گیری اعتراضات گسترده بود، به «اعتمادآنلاین» گفت: «اعتراض خیابانی مردم حاصل یک خشم و نارضایتی شدید در جامعه بود که دور از انتظار هم نبود و می‌شد آن را پیش بینی کرد. همیشه اصلاح طلبان به دولت آقای روحانی هشدار میدادند که به عقبه رای خود بی‌اعتنا نباشد و به وعده‌هایی که داده عمل کند تا به مردم ناامید نشوند.»

صوفی با تاکید بر اینکه بی‌اعتنا بودن به مردم توهین به آنان است و موجب شد که فشارهای اقتصادی را بیشتر احساس کنند، گفت: «آقای روحانی باید نگاهش به مردم باشد. اگر نگاه‌ها به مردم باشد همه مشکلات حل می‌شود. بی‌اعتنایی آقای روحانی به عقبه رای خود موجب شد مردم امید و اعتماد خود را از دست بدهند و به خیابان بیایند. البته درست است که جناح رقیب شروع کننده اعتراضات بود اما موجی که ایجاد شد کاملا متفاوت بود و نتیجه‌ای که آنها می‌خواستند نداد.»

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: «آنها که در این چند وقت اخیر به خیابان‌ها آمدند نه دولت، نه مجلس، نه قوه قضائیه را قبول نداشتند و از همه جریا‌ های سیاسی ناامید شده بودند؛ بنابراین اعتراضاتی که در دی ماه سال گذشته و امسال شکل گرفت هشدار به کل نظام بود که از نادیده گرفتن مردم دست بردارد و در تصمیمات و عملکرد خود تجدیدنظر کند.»

صوفی به حسن روحانی توصیه کرد در سال پیش رو بی‌اعتنایی به عقبه رای خود را کنار بگذارد و و به جای توجه به نهادهای قدرت به سمت مردم گرایش پیدا کند.

او تاکید کرد: «آقای روحانی باید بی‌اعتنا به نهادهای قدرت با مردم صریح و شفاف سخن بگوید. او اگر می‌خواهد خدمتی به مردم و نظام کند باید در فرصتی که در اختیارش است استفاده کند و مشکلات و معضلات کشور را با همراهی مردم برطرف کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها