کد خبر: 162202
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۸ ۱۴:۲۵:۰۰
| |

گزارش فدراسیون جهانی از آغاز فعالیت زنان ایرانی در وزنه‌برداری

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با اشاره به حضور نایب‌رییس IWF در ایران اعلام کرد که این فدراسیون بار دیگر تعهد خود را نسبت به توسعه وزنه‌برداری زنان تقویت کرد.

گزارش فدراسیون جهانی از آغاز فعالیت زنان ایرانی در وزنه‌برداری
کد خبر: 162202
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۸ ۱۴:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) در مطلبی با اشاره به حضور نایب رییس خود در ایران و برگزاری دوره آموزشی برای دختران وزنه برداری اعلام کرد که این فدراسیون در روز جهانی زن، تعهد خود را نسبت به توسعه وزنه برداری زنان تقویت کرد.


فدراسیون جهانی وزنه برداری نوشت: فدراسیون جهانی وزنه برداری بار دیگر تعهد خود را نسبت به توسعه وزنه برداری زنان در سراسر جهان تقویت کرد و همچنین اینکه فرصت های برابری را برای مردان و زنان در این رشته ورزشی را ایجاد کند، تضمین کرد.


وزنه برداری زنان در سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته و زنان بیش از همیشه در مسابقات جهانی 2017 شرکت کردند. این رشد بازتاب تلاش های فدراسیون جهانی برای حمایت از فدراسیون های ملی در جهت توسعه وزنه برداری زنان در کشورهای مربوطه است.


اورسلا پاپاندرئا نایب رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری و ریس فدراسیون آمریکا برای برگزاری دوره آموزشی وزنه برداری زنان و توسعه وزنه برداری زنان به ایران و شهر اهواز سفر کرده است. وزنه برداری در ایران به صورت سنتی یک رویداد مردانه است بنابراین حضور پاپاندرئا به همراه سالی وان دی مسئول فنی و درک جانسن قهرمان ملی آمریکا نشان دهنده یک گام مهم برای ایران است.


پاپاندرئا در ایران نشستی را با علی مرادی رییس فدراسیون وزنه‌برداری ایران داشت و مرادی از برنامه‌هایش برای شرکت زنان وزنه بردار ایرانی در المپیک 2020 توکیو صحبت کرد.


تاماش آیان رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری نیز در روز جهانی زن گفت: برابری جنسیتی یک اولویت کلیدی برای فدراسیون جهانی است. ما می خواهیم این اطمینان را دهیم که فرصت های برابر برای زنان و مردانی که در وزنه برداری شرکت می کنند از سطح آماتور گرفته تا نخبه وجود دارد. پیشرفت های خوبی هم داشته ایم اما کار بیشتری دارد انجام می شود. فدراسیون جهانی وزنه برداری متعهد شده که با همکاری فدراسیون های ملی به برابری جنسیتی دست یابد. از این رو در المپیک 2020 برابری جنسیتی در وزنه برداری ایجاد می شود و رقابت مردان و زنان هر کدام در هفت وزن برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها