کد خبر: 162235
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۸ ۱۶:۴۱:۰۰
| |

شجاعی:

روزهای پرمشغله‌ای برای بسکتبال زنان در پیش است

نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: در سال 97 برنامه‌های زیادی در پیش داریم و با این اوصاف اخبار خوب و البته روزهای پرمشغله‌ای خواهیم داشت.

روزهای پرمشغله‌ای برای بسکتبال زنان در پیش است
کد خبر: 162235
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۸ ۱۶:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| فریده شجاعی در جمع خبرنگاران گفت: بسکتبال 3 به 3 ما در سال 97 رویدادهای مهمی را در پیش دارد. مسابقات آسیایی چین اردیبهشت‌ماه، مسابقات جهانی فیلیپین خردادماه و بازی‌های آسیایی جاکارتا از جمله برنامه‌های مهم پیش روی ما است.

وی افزود: از کمیته ملی المپیک درخواست داشته‌ایم که بسکتبال 5 نفره ما نیز در بازی‌های آسیایی جاکارتا حضور داشته باشد اما چون ملاک اعزام به این بازی‌ها مدال‌آوری است، شاید فقط تیم بسکتبال 3 به 3 خود را اعزام کنیم.

شجاعی عنوان کرد: به دلیل اینکه اولین سال فصل حضور در مسابقات بین‌المللی را با حجاب گرفته‌ایم از هر رویدادی که دعوت شویم استفاده خواهیم کرد تا تیم‌های بسکتبال بانوان ما محک خورده و توانمندتر شود. در همین راستا برنامه‌های زیادی را در سال آینده داریم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال یادآور شد: کادرفنی تیم‌های ملی بسکتبال رده‌های مختلف سنی را مشخص کرده‌ایم که البته به تایید نهایی نرسیده‌اند. کادرفنی تیم 3 به 3 نیز به زودی معرفی خواهد شد.

وی تصریح کرد: از 15 فروردین تمرینات تیم بسکتبال 3 به 3 آغاز خواهد شد و تیم ملی ما هر هفته تمرین خواهد داشت. برای ما بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا بسیار مهم است و به دنبال این هستیم که در بازی‌های آسیایی نتیجه خوبی را کسب کنیم. البته ما در نظر داریم در تمامی رویدادهای زیر 15 سال و زیر 18 سال نیز شرکت کنیم و خود را برای المپیک زیر 18 سال آماده کنیم، با توجه به اینکه رنکینگ داریم به این مسابقات دعوت خواهیم شد.

شجاعی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای جذب مربی خارجی دارید، گفت: به دنبال جذب مربی خارجی تمام عیار هستیم. اگر قرار است مربی خارجی بیاوریم باید مربی فنی و تمام وقت را در اختیار بگیریم که البته منوط به بودجه‌های در نظر گرفته شده برای این امر خواهد بود.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: سال آینده مسابقات بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا را پیش رو داریم که دوتیم کوشا سپهر (قهرمان فصل گذشته) به همراه پالایش نفت آبادان (نایب قهرمان فصل گذشته) شرکت می‌کنند. در کنار اعزام این دو تیم دو داور نیز به این مسابقات اعزام می‌کنیم تا بتوانیم در کنار رشد و توسعه بسکتبال بانوان در بحث داوری نیز رشد داشته و مربیان سطح بالای بین‌المللی را تربیت کنیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها