کاخ سفید نباید در مسائل بین دو کره دخالت کند؛

کره شمالی و جنوبی مانع سلطه ترامپ می‌شوند

ازنظر رئیس‌جمهور فعلی کره جنوبی، هر کاری برای متوقف کردن ترامپ که باعث شروع جنگ دو کره می‌شود باید انجام شود. کیم به‌طور آشکار مایل است آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی خود را درحالی‌که مذاکرات در حال انجام است متوقف کند؛ اما این کمترین امتیاز است که می‌تواند به‌راحتی قابل‌برگشت باشد. این احتمال هم وجود دارد که او زمان را بخرد تا مهندسانش بتوانند ساخت کلاهک هسته‌ای را تمام کنند.

کره شمالی و جنوبی مانع سلطه ترامپ می‌شوند
کد خبر: 162253
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۹ ۰۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آتنا شهبازی: محافظه‌کاران کره جنوبی دو سناریو کابوس در مورد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا داشته‌اند: او می‌تواند باعث یک جنگ ویرانگر بین کره جنوبی و کره شمالی شود یا اینکه منافع جنوب را به شمال بفروشد.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از واشنگتن پست، ترامپ در سال اول ریاست‌جمهوری‌اش تهدید کرد که آتش و خشم را بر کره شمالی تحمیل می‌کند. او کیم را یک «دیکتاتور» و «مرد موشکی کوچک» خواند و گفت که «دکمه هسته‌ای او» بسیار بزرگ‌تر از کیم است.

مقامات اداری ادعا کردند که استراتژی «بینی خونین» آمریکا علیه کره شمالی کارساز نخواهد بود و تنها منجر به یک جنگ هسته‌ای می‌شود.

در حال حاضر ترامپ توافق کرد تا با همان دیکتاتور، فردی که به گفته خودش حقوق بشر را نقض می‌کند، دیدار کند: این یک مشروعیت بین‌المللی است. کیم می‌تواند به مردم خود بگوید که رئیس‌جمهور آمریکا به او احتیاج دارد؛ چراکه از زرادخانه کره شمالی می‌ترسد.

در ماه اوت، ترامپ در توییت خود نوشت: «ایالات‌متحده در حال صحبت کردن با کره شمالی است و به مدت 25 سال پول زور به آن‌ها پرداخت کرده است.»

کره شمالی چندین دهه است که به طعمه تبدیل‌شده است. در 24 مه سال 2010 میلادی پس‌ازآنکه کره جنوبی، کره شمالی را به حمله با اژدر به یکی از کشتی‌های نیروی دریایی که در آن 46 ملوان کشته شد متهم کرد، سئول تحریم‌هایی را علیه کره شمالی اعمال کرد که اکثر تبادلات با این کشور را ازجمله در زمینه‌های گردشگری، تجارت و کمک غیردولتی قطع می‌کرد. این تحریم‌ها منجر به مذاکره شد.

دولت‌های پیشرو در سئول تقریباً 8 میلیارد دلار کمک‌های اقتصادی را تأمین کرده‌اند و هیچ‌چیز دریافت نکرده‌اند. کره شمالی در سال 1994، توافق خود را با آمریکا متوقف کرد و به‌جای آن با یک برنامه غنی‌سازی هسته‌ای مخفی پیش رفت.

ازنظر رئیس‌جمهور فعلی کره جنوبی، هر کاری برای متوقف کردن ترامپ که باعث شروع جنگ دو کره می‌شود باید انجام شود. کیم به‌طور آشکار مایل است آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی خود را درحالی‌که مذاکرات درحال انجام است متوقف کند؛ اما این کمترین امتیاز است که می‌تواند به‌راحتی قابل‌برگشت باشد. این احتمال هم وجود دارد که او زمان را بخرد تا مهندسانش بتوانند ساخت کلاهک هسته‌ای را تمام کنند.

رهبر کره شمالی ممکن است آزمایش‌های هسته‌ای خود را متوقف کند، درصورتی‌که ایالات‌متحده بر کره جنوبی تسلط نداشته باشد و یک معاهده صلح با شمال امضا کند. ممکن است صحبت کردن با کره شمالی منطقی به نظر برسد اما این در شرایطی است که «حداکثر فشار» بر این کشور باقی بماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها