کد خبر: 162257
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۸ ۱۷:۲۵:۰۰
| |

پادشاه بحرین اعلام کرد:

نقض «معاهده شرف» عرب‌ها برای مقابله با ایران توسط قطر

پادشاه بحرین گفت: متاسفانه قطر سال‌هاست که با ما ساز مخالف می‌زند اما با این وجود مساله خروج این کشور از شورای همکاری خلیج (فارس) قابل قبول نیست.

نقض «معاهده شرف» عرب‌ها برای مقابله با ایران توسط قطر
کد خبر: 162257
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۸ ۱۷:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حمدبن‌عیسی آل‌خلیفه، پادشاه بحرین در گفت‌وگو با روزنامه مصری الاهرام گفت: زمانی که رهبران کشورهای خلیج (فارس) پیمان و «معاهده شرف» برای مقابله با ایران ایجاد کردند، هیچ کس به جز قطر آن را نقض نکرد و بزرگ‌ترین شرکت‌های روابط عمومی جهان برای انجام دستوراتی که از خارج صادر می‌شوند را به کار گرفتند.

وی با بیان این‌که «قطر سال‌هاست با ما ساز مخالف می‌زند، اما مساله خروج آن‌ها از شورای همکاری خلیج (فارس) امری غیرممکن است»، گفت: قطر به جای دستور گرفتن از خارج بهتر است به آغوش کشورهای عربی و ارزش‌های اسلامی و صلح باز گردد.

وی در ادامه گفت: ساز مخالف قطر هیچ تاثیری بر شورای همکاری خلیج (فارس) نخواهد گذاشت و قطر به اندازه یک خیابان مصر است، همان‌طور که شیخ زاید در وصف آن گفت قطر به مثابه یک هتل در مصر است.

حمد بن عیسی آل خلیفه در پاسخ به سوالی در رابطه با ایران با اشاره به این‌که «بحرین در حال پیشرفت است و این امر باعث ناخشنودی همسایگان‌مان شده است»، مدعی شد: ما با قاطعیت هرگونه دخالتی که به دنبال ایجاد ناامنی در کشورهای عربی است مقابله می‌کنیم و برادران عرب‌مان در مساله همکاری و مقابله با نظام ایران هیچ کوتاهی نکرده‌اند.

وی مدعی شد: سیاست و نفوذ تخریبی ایران امری آشکار است و دفاع از خود حق قانونی ما است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها