کد خبر: 162408
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۹ ۱۷:۴۰:۰۰
| |

نرخ هر کیلو تخم مرغ به 8 هزار تومان رسید

یک مقام مسئول گفت: اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری 8 هزار تومان و شانه‌ای 15 هزار تومان است.

نرخ هر کیلو تخم مرغ به 8 هزار تومان رسید
کد خبر: 162408
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۹ ۱۷:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از افزایش مجدد قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 8 هزار تومان و شانه ای 15 هزار تومان است.

وی با انتقاد از نرخ بالای تخم مرغ در خرده فروشی ها افزود: با توجه به کاهش تولید تخم مرغ و کمبود نظارت دستگاه های مسئول هر شانه تخم مرغ با نرخ 18 تا 20 هزارتومان توزیع می شود.

نبی پور قیمت تخم مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به کاهش تقاضای شیرینی فروشی ها و صنایع غذایی از 20 اسفند ماه، نرخ این محصول روند کاهشی به خود خواهد گرفت.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار با اشاره به اینکه واردات در حال انجام است، بیان کرد: با وجود کاهش تولید روزانه هزارتن تخم مرغ، میزان واردات جوابگو نخواهد بود؛ بنابراین مردم تا جوجه ریزی مجدد و توزیع تخم مرغ به بازار باید مصرف خود را مدیریت کنند.

به گفته وی؛ با توجه به حجم بالای معدوم سازی، بازگشت به روال سابق تولید در صورت نبود بیماری، نیازمند مدت زمان دو تا سه ساله است.

نبی پور با اشاره به آخرین وضعیت آنفلوانزا حاد پرندگان افزود: با وجود مهاجرت پرندگان مهاجر و آمار بالای معدوم سازی، بیماری با روند کندی در حال پیشروی است.

این مقام مسئول از معدوم سازی 27 میلیون قطعه مرغ خبر داد و گفت: این میزان، زیانی معادل حداقل 400 میلیارد تومان به مرغداران وارد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها