کد خبر: 162450
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ ۰۹:۵۰:۰۰
| |

واکنش شورای نگهبان به گمانه‌زنی‎ها در مورد عملکرد این نهاد

در پی انتشار برخی اخبار حاوی گمانه‌زنی‎ها درباره عملکرد شورای نگهبان، روابط عمومی این شورا اطلاعیه‌ای صادر و تاکید کرد مواضع این شورا صرفا از طریق سخنگو اعلام می‌شود.

واکنش شورای نگهبان به گمانه‌زنی‎ها در مورد عملکرد این نهاد
کد خبر: 162450
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ ۰۹:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در پی انتشار برخی اخبار حاوی گمانه‌زنی‎ها درباره عملکرد شورای نگهبان، روابط عمومی این شورا اطلاعیه‌ای صادر و تاکید کرد مواضع این شورا صرفا از طریق سخنگو اعلام می شود.

متن اطلاعیه اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی انتشار برخی اخبار که حاوی گمانه‌زنی‌هایی درباره نحوه عملکرد شورای نگهبان در مقاطع مختلف است، به اطلاع مردم شریف ایران اسلامی می‌رسد که مواضع نهاد شورای نگهبان صرفا از طریق سخنگوی این شورا و یا اطلاعیه‌های رسمی اداره کل روابط عمومی اعلام می‌شود.

مجتبی ذوالنور، نماینده اصولگرای مجلس به تازگی گفته بود شورای نگهبان سال 88 سندی به دستش نرسید که بخواهد احمدی‌نژاد را رد صلاحیت کند؛ اما معتقد بودند محمد خاتمی صلاحیت ریاست‌جمهوری در دور دوم را نداشته است. او گفته بود: «اعضای شورای نگهبان آن زمان (سال 80) به اتفاق آرا معتقد بودند که خاتمی صلاحیت ریاست‌جمهوری در دوره دوم را ندارد؛ اما معتقد بودند که تأییدنکردن او بحرانی را برای کشور درست می‌کرد؛ یعنی تأیید خاتمی بد بود و تأییدنکردنش برای کشور بدتر». او گفته: «اگر رئیس‌جمهور منتخب را در دوره دوم رد صلاحیت می‌کردند، مشکل و ضعف قانونی برای ادامه کار ایجاد می‌شد؛ چون شورای نگهبان باید ناظر بر وضع موجود نظر دهد. اگر بخواهد رئیس‌جمهور مستقر را رد صلاحیت کند، عملا ادامه کارش در هشت ماه باقی‌مانده تا تحویل به دوره بعدی معنایی نخواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها