جلسه محاکمه محمد ثلاث برگزار شد

نماینده دادستان: گزارش پزشکی قانونی از سابقه افسردگی و اعتیاد محمد ثلاث موجود است/ اولیای دم: تقاضای اشد مجازات را داریم

دادگاه محمد ثلاث، یکی از دراویش گنابادی که با اتوبوس سه مامور نیروی انتظامی را به شهادت رسانده بود با عدم رضایت اولیای دم برگزار شد.

نماینده دادستان: گزارش پزشکی قانونی از سابقه افسردگی و اعتیاد محمد ثلاث موجود است/ اولیای دم: تقاضای اشد مجازات را داریم
کد خبر: 162477
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ ۱۲:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| امروز اولین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم حادثه پاسداران که منجر به قتل سه مامور نیروی انتظامی شد، در شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد. در ابتدای جلسه قاضی محمدی کشکولی با اعلام رسمیت جلسه گفت: اولیای دم مقتولان پدران و مادران آنها و متهم پرونده محمدرضا ثلاث و وکیل تسخیری آن و همچنین نماینده دادستان قاضی شهریاری در جلسه حضور دارند.

در ادامه جلسه رئیس دادگاه از نماینده دادستان دعوت کرد تا در جایگاه قرار بگیرد و کیفرخواست را بخواند.

قاضی شهریاری در جایگاه قرار گرفت و با اعلام اینکه متهم مشمول سه فقره قتل عمدی و یک فقره اخلال در نظم عمومی است، گفت: این اتفاق در تاریخ 30 / 11 / 96 رخ داده است بعد از تماس با فوریت‌های پلیس مشخص شد که راننده آقای محمد ثلاث در بیمارستان سجاد بستری است.

نماینده دادستان گفت: بعد از مراجعه به بیمارستان سجاد ایشان عمل ارتکابی را قبول داشت و فیلم اظهارات وی موجود است.

وی ادامه داد: ایشان دلیل این کار را تحریک و عصبی شدن در آن لحظه اعلام کرده است.

شهریاری با قرائت گزارش پزشکی قانونی گفت: با استناد به ویدئویی که ضم پرونده است اقدام به قتل عمد محرز است.

وی با اشاره به پرونده شخصیت متهم گفت: ایشان تاکنون سه بار ازدواج کرده است که همسر اول و دوم خود را طلاق داده است در مورد ازدواج سوم سابقه‌ای از ثبت وجود ندارد و پرونده‌ای در رابطه با جعل شناسنامه برای او مفتوح است.

نماینده دادستان تصریح کرد: متهم اظهار داشته است که سابقه اعتیاد به مواد مخدر داشته است و در حال حاضر بیکار و بلامکان است و گویا در اتوبوس می‌خوابد.

قاضی شهریاری ادامه داد: متهم دارای هفت فقره محکومیت در گذشته است که شامل جرائمی در رابطه با مواد مخدر و محکومیت‌های مالی است.

وی خاطرنشان کرد:‌ طبق اظهار متهم وی از 15 سال پیش تاکنون عضو جامعه دراویش شده است.

نماینده دادستان ادامه داد: پزشکی قانونی توسط روانشناسی متهم را مورد معاینه قرار داد و اعلام کرد که متهم دارای سابقه افسردگی است و این میزان افسردگی می‌توانسته است در تحریک‌پذیری او در موقع اقدام به عمل تاثیرگذار باشد اما این میزان افسردگی مخل اراده وی نبوده است.

وی با بیان اینکه متهم در بدو انجام عمل از عمل خود ابراز پشیمانی نکرده است، گفت: بعد از تحقیقات و در زمان اخذ آخرین دفاعیات متهم ابراز ندامت و پشیمانی کرد.

نماینده دادستان در آخر اعلام کرد: از مقام محترم قضایی تقاضای اجرای سه فقره قصاص و اشد مجازات برای اخلال در نظم عمومی را دارم.

در ادامه جلسه دادگاه متهم پرونده عامل شهادت سه مامور نیروی انتظامی، قاضی کشکولی با احضار اولیای دم شهید رضا مرادی علمدار خطاب به وی گفت: خود را معرفی کرده و در صورتی که از متهم شکایتی دارید، اعلام کنید.

محسن مرادی عملدار پدر شهید رضا مرادی علمدار با بیان اینکه اهل مشکین‌شهر استان اردبیل است، گفت: این شخص یعنی محمد ثلاث پسر من را به شهادت رسانده و من از او شکایت داشته و تقاضای اشد مجازات و قصاص را از دادگاه دارم.

قاضی کشکولی خطاب به محسن مرادی گفت: از حیث جنبه خصوصی جرم آیا حاضر به گذشت از متهم هستید؟ پدر شهید مرادی گفت: خیر تقاضای اشد مجازات را دارم.

در ادامه مه لقا صادقی مادر شهید رضا مرادی با حضور در جایگاه با بیان اینکه اهل مشکین‌شهر استان اردبیل است، گفت: از محمد ثلاث شکایت داشته و تقاضای اشد مجازات را دارم.

سپس قاضی کشکولی، مرسل بایرامی پدر شهید محمدعلی بایرامی را به جایگاه فراخوانده و خطاب به او گفت: شکایت خود را بیان کنید.

مرسل بایرامی با بیان اینکه این فرد پسر من را به قتل رسانده است، گفت: تقاضای هزار بار قصاص از دادگاه را برای این متهم دارم.

کشکولی خطاب به مرسل بایرامی گفت: از حیث جنبه خصوصی جرم حاضر به گذشت هستید؟

پدر شهید بایرامی اعلام کرد : شهید بایرامی 40 روز بود که متاهل شده و همسر اختیار کرده بود من از دادگاه تقاضای اشد مجازات را داشته و حاضر به گذشت نیستم.

همچنین عزیزه علوی مادر محمدعلی بایرامی با حضور در جایگاه تقاضای اشد مجازات و قصاص را برای متهم، محمد ثلاث از دادگاه خواست.

در ادامه این جلسه قاضی کشکولی از صالح امامی پدر شهید رضا امامی خواست تا در جایگاه حاضر شده و شکایت خود را مطرح کند.

صالح امامی پدر شهید رضا امامی با بیان اینکه اهل مشکین‌شهر بوده است، گفت: رضا مجرد بود و من از محمد ثلاث شکایت داشته و تقاضای اشد مجازات و قصاص را از دادگاه دارم.

قاضی کشکولی خطاب به صالح امامی گفت: از حیث جنبه خصوصی جرم آیا حاضر به گذشت از متهم هستید؟

پدر شهید امامی خطاب به قاضی گفت:‌ حاضر به گذشت نبوده و تقاضای اشد مجازات را از دادگاه خواستارم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها