کد خبر: 162611
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۱ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

دستیار وزیر امور خارجه در غرب آسیا:

صادرات گاز ایران به پاکستان در سفر وزیر خارجه بررسی می‌شود

دستیار وزیر امور خارجه در غرب آسیا گفت: موضوع صادرات گاز ایران به پاکستان در دستور کار سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه قرار دارد.

صادرات گاز ایران به پاکستان در سفر وزیر خارجه بررسی می‌شود
کد خبر: 162611
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۱ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رسول اسلامی، دستیار وزیر امورخارجه در غرب آسیا، امروز (دوشنبه، 21 اسفندماه) در حاشیه سفر محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه به پاکستان و در جمع خبرنگاران با بیان این‌که ایران خواهان تعامل و همکاری ترانزیتی بین کشورهای منطقه از جمله پاکستان است، گفت: ایران و پاکستان می‌توانند در بندر چابهار و گوادر پاکستان ارتباط جاده‌ای و ریلی برقرار کنند که این پیشنهاد از سوی ایران به طرف پاکستانی داده شد.

وی افزود: مقام‌های کشور پاکستان از ارتباط بین 2 بندر چابهار و گوادر استقبال کردند، البته در سفر رئیس جمهوری به این کشور توافقی به عمل آمد تا ارتباط ریلی و جاده‌ای بین گوادر و چابهار برقرار شود.

رسولی در پاسخ به این سوال که آیا در این سفر موضوع صادرات گاز ایران به پاکستان نیز بررسی می‌شود، تصریح کرد: این موضوع در دستور کار این سفر قرار دارد، البته پاکستانی‌ها مسائل تحریم را مطرح می‌کنند و این‌که برای احداث خط لوله در داخل پاکستان با کمبود بودجه مواجه هستند.

دستیار وزیر امورخارجه در غرب آسیا ادامه داد: امیدواریم در این سفر و با صحبت‌هایی که با مقام‌های پاکستانی خواهیم داشت، بتوانیم در این زمینه به تفاهم دست یابیم.

وی با بیان این‌که حجم روابط بانکی بین 2 کشور ایران و پاکستان بیش از یک میلیارد دلار است، گفت: این حجم روابط، قرار بود به پنج میلیارد دلار برسد که امیدواریم با برطرف شدن برخی موانع بانکی این هدف محقق شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها