کد خبر: 162629
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۱ ۱۲:۴۰:۰۰
| |

سجادی:

جبهه پیروان خط امام و رهبری دنبال یک فهرست در انتخابات آتی مجلس است

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: سمت و سوی جبهه در تهران و شهرهای بزرگ، دستیابی به یک فهرست از اصولگرایان برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی است.

جبهه پیروان خط امام و رهبری دنبال یک فهرست در انتخابات آتی مجلس است
کد خبر: 162629
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۱ ۱۲:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدکمال الدین سجادی روزدوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا اظهار داشت: برخی از احزاب عضو جبهه مانند جامعه اسلامی کارمندان، جامعه پیروان زینب و یا جمعیت وفاداران با تشکیل مجمع عمومی، اساسنامه و مرامنامه خود را با قانون جدید احزاب تطبیق دادند و با توجه به تاکید وزارت کشور، بقیه احزاب عضو جبهه نیز به دنبال انجام این کار در فرصت باقی مانده هستند.


وی ادامه داد: در سال آینده به انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم و حتما تشکل ها و احزاب عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در ارتباط با برنامه انتخابات برنامه هایی ترسیم می کنند.


سجادی افزود: از جمله تشکل های عضو جبهه، جامعه اسلامی کارمندان در تهران و شهرستان ها در حال مطالعه است که در سال آینده موضوع انتخابات و بررسی کاندیداهای مورد نظر، جزو برنامه های این تشکل خواهد بود.

تقویت جمنا در سال آینده


سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: این جبهه هنوز وارد بحث انتخابات نشده است اما این کار جزو برنامه های سال آینده خواهد بود؛ جبهه باید طراحی هایی داشته باشد و مشارکت کند اما بیشتر تاکید این است که وحدت بین اصولگرایان یا طرحی شبیه جمنا باشد یا همین جمنا اصلاح و تقویت شود. بعضی از احزاب اعلام کرده اند که بحث و بررسی روی انتخابات را آغاز کرده اند.


وی افزود: سمت و سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در تهران و شهرهای بزرگ این است که اصولگرایان یک فهرست داشته باشند و تمام تلاش های ما هم حتی با گروه های مرجع مانند جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین هم این است .خط اصلی ما تجمیع نیروها، وحدت بین گروه های اصولگرا است که دچار تشتت مخصوصا در تهران نشوند.


سجادی گفت: مردم در تهران معمولا فهرستی رای می دهند اما در شهرستان با توجه به بافت قومی و قبیله ای این امر متفاوت است. در سایر کلان شهرها هم مانند تهران است.


وی اضافه کرد: در سال 96، برخی از احزاب و تشکل های عضو جبهه در خصوص انتخابات بحث هایی داشته اند اما خود جبهه هنوز وارد بحث نشده و در سال آینده ورود خواهد کرد.


سجادی همچنین از تشکیل جلسه آتی جبهه در روز پنجشنبه این هفته خبر داد و گفت: محور این جلسه، بحث های درون گروهی، قانون جدید احزاب و تشکیل مجمع عمومی برای احزابی است که این کار را انجام نداده اند و کمیته ای هم به این منظور تشکیل شده است.


وی افزود: سال آینده هم که به انتخابات نزدیک می شویم، بحث انتخابات درون تشکل ها و خود جبهه خواهد بود.


جبهه پیروان خط امام و رهبری ائتلافی متشکل از 17 گروه سیاسی اصول‌گرا است. حبیب‌الله عسگراولادی دبیرکل این جبهه بود که پس از درگذشت وی، محمد رضا باهنر نایب رییس جبهه، ریاست این تشکل سیاسی را برعهده گرفت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها