مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار:

ثبت 900 درخواست سرمایه‌گذارى براى منطقه آزاد چابهار

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان این‌که در سال جاری بیش از 900 درخواست سرمایه‌گذاری برای منطقه آزاد چابهار به ثبت رسیده است گفت: بهره‌برداری از بندر شهید بهشتی با ظرفیت 8.5 میلیون تن در فاز اول از مهم‌ترین اتفاقات سال 96 بود.

ثبت 900 درخواست سرمایه‌گذارى براى منطقه آزاد چابهار
کد خبر: 162639
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۱ ۱۳:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالرحیم کردی در نشست خبری امروز به سفر رییس جمهور به هند اشاره و تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم این سفر حول چابهار بود و اتفاقات خوبی در این سفر افتاد که بحث اصلی‌اش مدیریت موقت بندر بود که با طرف هندی نهایی شد.

او ادامه داد: همچنین فاینانسی که وزارت راه برای خط راه‌آهن چابهار به زاهدان به ارزش حدود 800 میلیون دلار نهایی کردند، در تکمیل بستر زیرساختی بندر شهید بهشتی ضروری بود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار به رقبای موجود در منطقه و مناطق جذاب برای گردشگری همچون مکران اشاره کرد و گفت: در سال جاری بیش از 900 درخواست سرمایه‌گذاری برای منطقه آزاد چابهار ثبت شد که از این تعداد 316 درخواست در کمیسیون اقتصادی منطقه به ثبت رسید.

وی افزود: از این بین، حدود 114 درخواست به مرحله قرارداد رسیده که ارزش سرمایه‌گذاری اظهاریشان حدود چهار هزار و 200 میلیارد تومان است و این اعداد نسبت سال گذشته ارقام انفجاری هستند که تحققشان نشان‌دهنده رسیدن به فاز توسعه‌ای و تحرک اقتصادی مورد انتظار است.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان این‌که برای پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در منطقه، پرتال سرمایه‌گذاری منطقه راه اندازی شده است خاطرنشان کرد: با محوریت تولید در سال‌های 97 و 98 بسیاری از دستاوردهای منطقه وارد فاز تولید می شوند که اصلی‌ترین ماموریت در حوزه تولید نیز در بخش صنایع فولاد، پتروشیمی و خط انتقال گاز خواهد بود.

وی از توسعه دو صنعت بزرگ فولاد و پتروشیمی در چابهار خبر داد و افزود: برای این کار، کارخانه تولید فولاد با 15 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است و کوره فولاد آن، رو به اتمام است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار از آغاز عملیات خط انتقال گاز ایرانشهر - چابهار خبر داد و افزود: این پروژه با سرعت مطلوبی در دست ساخت است.

کردی اضافه کرد: در بخش پتروشیمی، از مجموع 18 واحد سایت پتروشیمی چابهار، 6 واحد مجوز زیست محیطی دریافت کرده و سه واحد نیز در دست ساخت است.

او از رشد 39 درصدی در سال جاری در حوزه بازرگانی خبر داد و گفت: 28 واحد تولیدی به بهره‌برداری رسیده همچنین برای سه هزار و 170 نفر در حوزه صنعت اشتغال‌زایی شده است.

کردی به مزیت شیلات در منطقه چابهار اشاره و تصریح کرد: 70 درصد تن ماهی و 34 درصد آبزیان کشور از بندر چابهار تامین می‌شود.

وی درباره راه‌اندازی فرودگاه چابهار توضیح داد: متاسفانه اولین نقطه‌ای که می‌توانست به چابهار امکان فرودگاه داشته باشد از محدوده منطقه آزاد خارج شد اما تملک اراضی توسط شرکت فرودگاه‌های کشور و مذاکراتی در این زمینه با بخش خصوصی انجام شده است همچنین با فرودگاه فعلی یعنی نیروی هوایی ارتش مذاکراتی انجام شده که یک ترمینال مناسب در اختیار ما قرار دهند.

منبع: اقتصادآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها