کد خبر: 162685
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ ۱۱:۴۰:۰۰
| |

هاشم‌زاده هریسی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

اصل و اساس ما بهترین و عملکرد ما بدترین است/ خانه‌تکانی عظیمی از بالا تا پایین نیاز داریم/ همه جا خزان است؛ جایی نداریم که گلستان باشد

یک عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه جا خزان هست؛ جایی نداریم که گلستان باشد، گفت: ما به خانه تکانی عظیمی از بالا تا پایین نیاز داریم. ولی این خانه تکانی باید از بالا شروع شود.

اصل و اساس ما بهترین و عملکرد ما بدترین است/ خانه‌تکانی عظیمی از بالا تا پایین نیاز داریم/ همه جا خزان است؛ جایی نداریم که گلستان باشد
کد خبر: 162685
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ ۱۱:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هاشم هاشم‌زاده هریسی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره راهکاری برای خروج از ناامیدی در کشور اظهار کرد: الان در آستانه عید هستیم و در این ایام در کشور ما یک سنت خوب خانه تکانی وجود دارد که بسیار زیبا است. بعد از این هر سال نو می‌شود و زندگی هم نو می شود. واقعیت این است که ما احتیاج به خانه‌تکانی در تمام ابعاد از جمله اقتصادی و سیاسی داریم.

او گفت: در روابط با یکدیگر باید صمیمیتی ایجاد شود و روابط محبت آمیز باشد. این خصومت ها، بدبینی ها و تنفرها گرد و غباری است که زندگی ما را فراگرفته و باید به مهر و محبت تبدیل شود. در ادارات ما واقعا بی‌مهری‌ها وجود دارد. برخی حقوق کلان دارند در حالی که در شب عید سفره‌ای ندارند. الان در ادارات ما هستند افرادی که هنوز رسمی هستند و عیدی نمی گیرند حتی این پانزده روز تعطیلی هم حقوق ندارند اما دیگران مزایا و غیره دارند. این تنگ نظری ها و این بی عدالتی ها باید زدوده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: ما به خانه تکانی عظیمی از بالا تا پایین نیاز داریم. ولی این خانه تکانی باید از بالا شروع شود. بعضی اتفاقات از پایین شروع می شود و این‌ها که از پایین آغاز می شود، خیلی خطرناک است و از پایین براندازی، تخریب و نابود می کند تا به بالا برسد. اما اگر خانه تکانی از بالا باشد خیلی زیبا و آرام انجام می شود و خدا هم کمک می کند. تخریب نمی کند و امید می آورد.

هاشم‌زاده هریسی تصریح کرد: نمی توانم بگویم یک کار کنیم و همه چیز اصلاح شود، یک کار نیست با یک کار درست نمی شود. این گلستان ما گل‌هایش پژمرده شده است. گل جدید در رنگ های جدید باید باشد. باید عشق و بهار ایجاد کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: عید می آید اما خیلی از سفره‌ها رنگین نیست و یا مردم سفره ای ندارند. امید و نشاط ندارند. از بالا باید شروع شود از همه مسئولین از بالای بالا. برای این کار اما حرکت و سرعت نداریم. در کارها یک مشکلی که هست برای حل آن گاهی یک سال دو سال طول می کشد. همه جای ما مشکل دارد. مشکلات باید گفته شود اگر نگوییم درست نمی شود. باید از بالا تصمیماتی گرفته شود و طرح جدیدی درباره مدیریت کشور طراحی شود . هم دولت و هم قوه قضاییه باید طرح عدالتی طراحی کنند که هیچ کسی حقش ضایع نشود.

هاشم زاده هریسی گفت: همه جا خزان هست. جایی نداریم که گلستان باشد. اما مردم متحمل هستند. زیربنای ما محکم هست. انقلاب ما و نظام ما اصیل است و پایه های آن مردمی و اسلامی است. نظام اسلامی داریم که مشروعیت آن بر اساس عدالت است. کدام نظام چنین است که عدالت شرط مشروعیت آن باشد؟ اصل ما و اصالت ما درست است اما هرچه مشکل هست از عملکردها است. درباره اصل حرفی ندارم. هرچه اشکال داریم از روبنا و عملکردهاست. اصل و اساس ما بهترین و عملکرد ما بدترین است. این عید خانه تکانی کنیم ما نیاز به خانه تکانی عظیمی داریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها