شیوه مجلس در روند استیضاح ها چگونه خواهد بود؟

براساس توافق صورت گرفته استیضاح کنندگان نیم ساعت کمتر از دو ساعت پیش بینی شده و وزیر یک ساعت کمتر از سه ساعت پیش بینی شده صحبت خواهند کرد. بر این اساس ساعت جلسه  استیضاح به جای 5 ساعت ، 3 ساعت به طول خواهد انجامید.

شیوه مجلس در روند استیضاح ها چگونه خواهد بود؟
کد خبر: 162711
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ ۰۷:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| اولین دستور کار جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس بررسی طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین بررسی طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی است و قرار است مجلس در دو نوبت صبح و عصر استیضاح این دو وزیر را مورد برررسی قرار دهد.

همزمان با آغاز جلسه علنی مجلس اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، سیف رییس کل بانک مرکزی و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور در جلسه حاضر شدند.

با توافق صورت گرفته بین استیضاح کنندگان و وزیر کار این جلسه در طول سه ساعت به انجام خواهد رسید. عثمانی، مقصودی، حسن‌بیگی، شهاب‌نادری، فرهنگی و حسنوند به عنوان متقاضیان استیضاح سخنرانی می‌کنند بعد از آن وزیر به مدت یک ساعت صحبت خواهد کرد و بعد از دفاع وزیر، پور ابراهیمی و تاجگردون در موافقت با استیضاح صحبت خواهند کرد.

براساس توافق صورت گرفته استیضاح کنندگان نیم ساعت کمتر از دو ساعت پیش بینی شده و وزیر یک ساعت کمتر از سه ساعت پیش بینی شده صحبت خواهند کرد. بر این اساس ساعت جلسه استیضاح به جای 5 ساعت ، 3 ساعت به طول خواهد انجامید.

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت که اعضای این فراکسیون در مورد استیضاح ربیعی و اخوندی آتش به اختیار عمل می کنند.

اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه صبح امروز شورای مرکزی این فراکسیون با استیضاح ربیعی اعلام مخالفت کردند.

هم‌چنین سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت که این فراکسیون درباره استیضاح وزرای رفاه، راه و کشاورزی موضع فراکسیونی ندارد.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی و با حضور 223 نفر از نمایندگان صبح روز سه شنبه؛ بیست و دوم اسفند برای استیضاح علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی آغاز به کار کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها