رئیس سازمان ملی استاندارد ایران:

یک خودروی داخلی استانداردهای 85 گانه جدید را پاس کرد

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت یکی از خودروهای داخلی 85 استاندارد جدید را پاس کرده است که در روزهای آینده نام آن اعلام خواهد شد.

یک خودروی داخلی استانداردهای 85 گانه جدید را پاس کرد
کد خبر: 162767
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ ۱۳:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| نیره پیروزبخت در مراسم تحویل 200 دستگاه خودروی تجاری سایپا دیزل اظهار کرد: اجباری شدن 85 استاندارد جدید از ابتدای دی‌ماه سال 1397 به معنای توقف تولید همه خودروها از آن زمان نیست. بلکه از این تاریخ بازرسی‌ها بر اساس استانداردهای جدید آغاز می‌شود و طبق تفاهم صورت گرفته با وزارت صنعت، معدن و تجارت زمانی را برای اجرایی شدن استانداردهای جدید در نظر می‌گیریم تا از یکم دی‌ماه 97 که بازرسی‌ها آغاز می‌شود، خودروها بتوانند استانداردهای مربوطه را پاس کنند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: سازمان ملی استاندارد از سال 1382 به طور جدی وارد بحث خودرو شد و قبل از آن بیشتر برروی قطعات خودرو متمرکز بود. با این حال از این زمان مجموعه خودرو به عنوان یک مجموعه کاملا مرتبط با حوزه ایمنی مدنظر سازمان استاندارد قرار گیرد.

پیروزبخت با بیان اینکه در سال‌های اخیر تعداد استانداردهای اجباری صنعت خودرو به 55 مورد رسید، خاطرنشان کرد: با این حال باز هم با این موضوع مواجه شدیم که مردم همچنان نارضایتی خود را از خودرو اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: به همین دلیل در جلسات شورای سیاستگذاری خودرو در دولت قبل و دولت فعلی به این نتیجه رسیدیم که باید به خواست مردم احترام گذاشته و به سمت تولید با کیفیت‌تر حرکت کنیم که راهکار آن نیز افزایش تعداد استانداردهاست.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خاطرنشان کرد: بنابراین در گام اول استانداردهای 52 گانه بازنگری شد تا کاملا منطبق بر استانداردهای روز اروپا باشد و استانداردهای جدید نیز از اول دی ماه 96، اول تیر 97 و اول دی ماه 97 اجباری خواهد شد که پس از آن بازرسی‌ها بر اساس استانداردهای جدید صورت خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها