کد خبر: 162768
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ ۱۳:۲۶:۰۰
| |

اعتمادآنلاین از اظهارات جنجالی استیضاح وزیر کار گزارش می‌دهد؛

افشاگری‌های ربیعی و نمایندگان در صحن علنی مجلس

جلسه استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاشیه‌های زیادی را به دنبال داشت که مهمترین آن‌ها افشاگری‌های طرفین در مورد یکدیگر بود.

افشاگری‌های ربیعی و نمایندگان در صحن علنی مجلس
کد خبر: 162768
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ ۱۳:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| جلسه استیضاح ربیعی وزیر کار با حواشی زیادی روبرو بود چرا که افشاگری‌های زیادی در این جلسه مطرح شد از هواپیمایی که می گفتند بیمه ندارد تا لابی های پشت پرده دو نماینده برای یک پست پاسارگاد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اعتمادآنلاین ، محمد قسیم عثمانی شاید اولین نفری بود که خواهان افشاگری شد او در موافقت با استیضاح ربیعی گفت: آقای ربیعی همدستان شما در تیمی که تشکیل داده‌اید، ادعا می‌کنند که شما به عده‌ای باج ندادید و به همین دلیل شما را استیضاح می‌کنیم و هدف از استیضاح شما سهم‌خواهی است. اگر واقعا اینگونه است، مرد باشید و پشت این تریبون اعلام کنید کدام نماینده ملت از شما باج‌خواهی داشته است و چه کسی به خاطر مسائل شخصی شما را استیضاح کرده است.

فریدون حسنوند اما اولین نفری بود که در دوئل افشاگری پیش گام شد. او در موافقت با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: آقای ربیعی شما در ستاد انتخابات میرحسین موسوی مسئول اتاق فکر ایشان بودید و همراه با ایشان پشت تریبون آمدید و اعلام پیروزی کردید. ای کاش همان روز مردانه می گفتید از میرحسین دفاع می کنم اما وقتی مجلس اصولگرا به شما خرده گرفت که چرا در ستاد ایشان فعال بودید، گفتید که نفوذی نظام در ستاد میرحسین بودم که باید به شما در بیان این واقعیت آفرین گفت.

این نماینده مجلس ادامه داد :شما به فراکسیون امید مراجعه کردید و گفتید چون اصولگراها از من امتیاز می‌خواهند من نمی خواهم به آنها امتیاز دهم کمکم کنید و به اصولگراها هم مراجعه کردید و گفتید چون نمی‌خواهم از اصلاح‌طلبان کمک بگیرم شما همراهی کنید تا استیضاح رای نیاورد.

مصطفی کواکبیان که از وقت وزیر برای دفاع از او استفاده می کرد، پاسخ حسنوند را داد و خاطرنشان کرد: آقایی گفته ربیعی در ستاد میرحسین موسوی بوده است، من به ایشان می گویم عیار اصلاح طلبی ما هستیم. ما در فراکسیون اصلاح طلبی رای گیری کردیم و فراکسیون مخالف استیضاح بودند.

اما دوئل اصلی زمانی شروع شد که غلامرضا تاجگردون از طراحان اصلی استیضاح وزیر کار پشت تریبون قرار گرفت. او در موافقت با استیضاح تاکید کرد: ما پشت تو آمدیم که با هیچ کس حتی تاجگردون معامله نکنی و مستقل بایستی، ما 4 سال و شش ماه با تو همکاری کردیم که خوب کاری کنی و برنامه‌هایت را اجرا کنی، اما عنان را رها کردی و بسیاری از بخشهای مهم کشور را معطل تصمیمات خود کردی. البته هیچ چیزی از دوستی ما کم نمی شود.

وی مدعی شد: ما گفتیم آدمهای حرفه‌ای بگذار به این و آن وصل نکن و به ما نسپار. من امروز آدم لاریجانی نیستم. نروید به امیدی ها و به دوستان هم‌حزب من بگویید که اینها مامور لاریجانی هستند. نروید بین پایداری‌ها بگویید من مامور روحانی هستم که شما را بیندازم. من و استیضاح‌کنندگان، نماینده مردم هستیم و تنها وامدار مردم هستیم.

وی همچنین تصریح کرد: هواپیمای تهران - یاسوج حتی بیمه نداشته است.

محمدرضا ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس که بعد از تاجگردون سخنرانی می کرد، گفت: در جلسه عنوان شد که آقای ربیعی در منطقه فقیرنشین جوادیه به دنیا آمده است اما سوال این است که اکنون ایشان در شمال شهر هستند یا جنوب شهر؟ ایشان در خانه چند صد میلیونی زندگی می کنند یا چند صد میلیاردی ؟ فرزندان ایشان اکنون چه می‌کنند؟

بعد از این اظهارات موافقان استیضاح علی ربیعی پشت تریبون قرار گرفت. او خطاب به پورابراهیمی تاکید کرد: خوشحالم شما و آقای تاجگردون با هم متحد شدید، من فردی را در پاسارگاد گذاشته بودم، شما به من گفتید چرا آدم تاجگردون را در پاسارگاد گذاشتید؟! در حالی که این چنین نیز نبود. خوشحالم که کنار هم قرار گرفته‌اید این حق مجلس است، این عین دموکراسی است که آدم‌ها جاهای مختلف کنار هم قرار بگیرند.

وی همچنین در پاسخ به اتهام پورابراهیمی، خاطرنشان کرد: خانه‌ خودم را سال 70 ساخته ام که همچنان آن را دارم و جای دیگری را با گذاشتن چهار تا پنج میلیون تومان روی پول آن خانه اجاره کردم چراکه با بچه‌هایم زندگی می‌کردم و جای‌مان تنگ بود. دخترم صاحب دو بچه شده بود و خانه 55 متری برایش کوچک بود (این هم اجاره نامه خانه) اما رفتند گفتند وزیر کار خانه 25 میلیارد تومانی خریده (در همین مجلس گفتند) در حالی که ارزش خانه من 4 تا 5 میلیارد بیشتر نیست و برای باجناق نجفی شهردار تهران است.

وزیر کار، رفاه، تعاون و اجتماعی تصریح کرد: من فردی را اخراج کردم و پرونده‌اش را به دادگاه دادم، چراکه ساختمانی که ارزش آن 3 میلیارد تومان است 2 میلیارد تومان اجاره کرده است و 12 و نیم میلیارد تومان در آن هزینه کرده است و وقتی که تشر رفتم به او، مبلغ شد 2 و نیم میلیارد تومان اما همین آقا کمپین نه به ربیعی راه انداخته است! و در مجلس می‌پلکد. اسم وی را به رئیس مجلس می‌دهم تا مشخص شود.

وی همچنین در خصوص ادعایی مبنی بر بیمه نبودن هواپیمای آسمان، یادآور شد: هواپیمای آسمان بیمه ملت دارد. من خودم با مدیرعامل بیمه ملت صحبت کردم.

ربیعی همچنین در پاسخ به حسنوند گفت: من هرگز در زندگی‌ام از آن چیزی که ایستادم عدول نکردم این دروغ بزرگ بود که فلانی در یک ستاد بوده و این را گفته است من همیشه به ثبات و پایداری نظام اعتقاد داشته‌ام.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها