کد خبر: 162818
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ ۱۶:۲۶:۰۰
| |

الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مخالفت با استیضاح وزیر راه مطرح کرد:

نیاز کشور به مدیریت کارآمد/ تا کی باید مردم را به خاطر ضعف مدیریت تنبیه کنیم؟

الیاس حضرتی، عضو فراکسیون امید در مخالفت با استیضاح وزیر راه گفت: ما عادت داریم در زمانی که بحران در کشور پیش می‌آید به جای اینکه صبورانه علت را بررسی کنیم، به جای اینکه بنشینیم و ببینیم علت بحران چیست و ریشه‌های آن در چه چیزی است، شروع به زدن طرف مقابل کنیم.

نیاز کشور به مدیریت کارآمد/ تا کی باید مردم را به خاطر ضعف مدیریت تنبیه کنیم؟
کد خبر: 162818
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ ۱۶:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس حضرتی نماینده تهران در مخالفت با استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس گفت: ما امروز راجع به موضوع مهمی قرار است صحبت کنیم. خواهش دارم که کمی دقت کنیم و این موضوع را بهانه‌ای برای بررسی موضوع مهم کشوری قرار دهیم. بنده از استیضاح‌کنندگان که این فرصت را برای کشور خلق کردند تشکر می‌کنم. آن‌ها فرصتی را ایجاد کردند تا گزارش‌های مثبتی به مردم که همیشه خبرهای منفی و ناامیدکننده شنیده‌اند داده شود.

حضرتی گفت: اما می‌گویم که استیضاح‌کنندگان با عجله کار کردند و محتوا و محورهای استیضاح نشان می‌دهد که این کار خیلی با عجله انجام شده است.

او ادامه داد: ما عادت داریم در زمانی که بحران در کشور پیش می‌آید به جای اینکه صبورانه علت را بررسی کنیم، به جای اینکه بنشینیم و ببینیم علت بحران چیست و ریشه‌های آن در چه چیزی است، شروع به زدن طرف مقابل کنیم. زمانی که وزیر هنوز در بحران بود، در بین برف و باران و طوفان رفته بود تا حادثه را بررسی کند، به جای روحیه دادن او را استیضاح می‌کنیم. این کار با عجله بود. بپذیریم که این کار با عجله انجام شد و بهتر بود منتظر نتیجه بررسی جعبه سیاه می‌ماندید.

حضرتی با تاکید بر اینکه نقطه ضعف دیگر طرح استیضاح این بود که استیضاح سه وزیر همزمان مطرح شد، بیان کرد: این اقدام سابقه ندارد. این مساله از روال طبیعی خارج است.

نماینده تهران گفت: به زمان استیضاح توجه کنید. استیضاح وزیر راه در این زمان همانند استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مهرماه است. الان اوج سفرهای ریلی، هوایی و زمینی است.

حضرتی تصریح کرد:‌ آقای لاریجانی شما بحران‌ها و مشکلات مختلفی را اینجا بر شمردید که ریشه آن‌ها به مدیریت کشور بر می‌گردد. آیا ما به مدیریت کوچه‌های تنگ و تاریک و باریک معتقدیم؟ معتقدیم که دست روی دست بگذاریم و فقط یک لابی کنیم و به همه بله بگوییم ولی کاری انجام ندهیم و خودمان را محصور کنیم در چارچوب بودجه‌های سنواتی عمرانی ناچیز؟ یا یک روش مدیریت باز با چشم بینا با نگاه به روند جهان و با استفاده از فرصت‌ها و منابعی که در جهان وجود دارد داشته باشیم تا بتوانیم چهره زیبا و کارآمد جمهوری اسلامی را به مردم نشان دهیم. امروز تصمیم ما راجع به همین موضوع است. آیا مدیریتی که روشن و شاد است و می‌تواند زنده و پویا با استفاده از فرصت‌ها حرکت کند. امروز می‌خواهیم این مدیریت را تشویق کنیم؟

عضو فراکسیون امید تاکید کرد: بنده امروز از شخص آخوندی به عنوان اینکه ایشان نوه آیت‌الله امینی است، از تبار علم و دین است، از افتخارات بزرگ این کشور است و از فرزندان آذربایجان است، دفاع نمی‌کنم بلکه می‌خواهم از ضرورت مدیریت پویا و زنده دفاع کنم. آقای آخوندی به جای محدود شدن به بودجه عمرانی صفر در صفر، فضایی باز کرده و از امکانات، فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی و از جذابیت‌هایی که می‌تواند در بخش خودش ایجاد کند برای سرمایه گذاری استفاده کرده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: ما امروز بحران‌هایی مثل آب، محیط زیست و اشتغال را داریم ولی مهم‌ترین آن کمبود سرمایه‌گذاری است که از سال 1342 در بخش‌های مختلف شروع شده و آقای آخوندی چه در سرمایه خارجی و چه داخلی توانسته بیشترین جذب سرمایه را داشته باشد و این نکته مهمی است که توانسته بودجه عمرانی خودش را در راه نوسازی ناوگان هوایی و ریلی عملی کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آقای قاضی‌پور! زمانی که مذاکرات برای برجام در جریان بود و بخشی از مدیران چشم‌انتظار نتیجه این مذاکرات بودند،‌ آقای آخوندی همزمان با این مذاکرات در حال رایزنی و مذاکره برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی بود. در اینجا بنده نمی‌گویم که باید از اروپا الگوبرداری کنیم بلکه همین کشورهای اسلامی باانگیزه مثل مالزی، اندونزی و ترکیه را مدنظر قرار دهیم.

حضرتی ادامه داد: زمانی یک پیمانکار که 200 میلیارد تومان از وزارت راه طلب داشت برای دریافت طلب خود به این وزارتخانه مراجعه کرد که بتواند با وصول طلب خود حقوق پرسنلش را پرداخت کند. او با یک چک 20 میلیون تومانی مواجه شد، و همانجا سکته کرد و مرد. شما در این مورد هیچ خبری ندارید. آیا ما بودجه آقای آخوندی را زیاد کرده‌ایم؟ شما عدد و رقم را در اختیار دارید. ما نتوانسته‌ایم به وزارت راه بودجه زیادی تخصیص دهیم، حال به کدامین گناه قرار است آقای آخوندی استیضاح شود؟ به خاطر اینکه پرچمدار نوسازی هوایی شده و برای خرید بیش از صد هواپیما قرارداد بسته و در دنیایی که همگان علیه ما بسیج شده‌اند و ترامپ علیه ما شمشیر برداشته او تلاش کرده است حالا باید او تشویق و یا تنبیه کنیم؟ او در پیچ و خم‌ها توانسته قرارداد برای نوسازی بنویسد و حالا باید مجازات شود؟

این نماینده تهران افزود: باید ببینیم که آخوندی در جاده‌های روستایی، بنادر، ناوگان ریلی و هوایی چه کرده تا امروز درباره مدیریت کشور تصمیم بگیریم.

او یادآور شد: ما امروز راجع به مدیریت کشور تصمیم می‌گیریم، مدیریتی که نوآفرین است و حرکتش رو به جلو بوده و اشتغال ایجاد می‌کند که نیاز واقعی کشور است. خواهشم از تمام همکارانم بر این است که امروز پیام شما به این استیضاح پیام به مدیریت نوآفرین باشد، مدیریتی که فراتر از حوزه وزارت خودش دید دارد.

حضرتی گفت: در شورای پول و اعتبار که حضور دارم، کارشناسان خبره‌ای هستند، ولی آقای آخوندی در آن جا به عنوان وزیر راه و شهرسازی اظهارنظر نمی‌کند بلکه به عنوان وزیری که بر مسائل مسلط است و بر موارد کلان و ریز آگاهی دارد، سخن می‌گوید.

او افزود: ما امروز می‌خواهیم تصمیم بگیریم وزیری را که در قامت یک وزیر واقعی است و به مسائل کشور اشراف دارد و توانش بالاتر از یک وزارتخانه است تنبیه کنیم یا تشویق؟ اگر تشویق کنیم راه برای وزرایی همچون زنگنه باز می‌شود.

نماینده تهران تأکید کرد: ما امروز می‌خواهیم این وزیر را تنبیه کنیم که چرا خود را به بودجه عمرانی محدود نکردی؟ ما امروز در یک آزمایش سخت قرار داریم. آیا می‌خواهیم به مدیران کارآمد نمره بدهیم یا دنبال مدیرانی باشیم که در راه کوچه‌های تاریک، باریک و تنگ و ندانم کاری هستند؟ از شما درخواست دارم که امروز با رأی قوی از این وزیر کارآمد حمایت کنیم که بخش زیادی از برنامه اشتغال برای سال 97 بر عهده وزارتخانه ایشان است و با این رأی بتوانیم راه را برای ایشان و مدیران امثال او باز کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها