نوروزی موافق استیضاح وزیر جهادکشاورزی:

شاهد استفاده بازنشستگان در بدنه مدیریت وزارت جهاد کشاورزی هستیم

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: خاک برسر مملکت ما که باید کود از خارج از کشور وارد کنیم. آیا این صنایع های‌تک است؟ چرا باید سیب کشاورزان کنار جاده بماند و صادر نشود؟ چند سردخانه در کنار فرودگاه‌ها برای صادرات محصولات کشاورزی تاسیس شده است؟

شاهد استفاده بازنشستگان در بدنه مدیریت وزارت جهاد کشاورزی هستیم
کد خبر: 162857
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ ۰۸:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن نوروزی در جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به عنوان موافق استیضاح گفت: خاک بر سر من که باید مسوولان مملکت به سرمایه‌داری، 700 هکتار زمین را متری 13 هزار تومان واگذار کنند. چرا اینطور مملکت را به باد می‌دهید و زمین‌های کشاورزی را از بین می‌برید؟

وی عدم توانایی تنظیم بازار محصولات داخلی کشاورزی، واردات بی‌رویه، متضرر شدن کشاورزان، عدم توان بازاریابی صادرات و تخلفات مالی در شرکت‌های زیرمجموعه جهاد کشاورزی براساس گزارش دیوان محاسبات را از جمله ایرادات وارده به این وزارتخانه عنوان کرد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در رباط کریم یک تعاونی ولیعصر داریم که در زمان طاغوت تعاونی روستایی بوده که حالا می‌خواهند آن را احیا کنند که برای همین کار 400 میلیون تومان معاون وزیر، 200 میلیون تومان مدیرکل و 40 میلیون تومان رییس اداره پول گرفته‌اند. چقدر دولت باید برای این لابی‌گری‌ها خسارت بدهد؟

نوروزی افزود: پرونده‌هایی در رابطه با تاسیس پمپ‌بنزین و پمپ گازهای بین شهری وجود دارد که منشی مربوطه می‌گوید که اگر مجوز می‌خواهید باید 600 میلیون تومان پول بدهید و اینها مصداق رشوه و ارتشاع است.

وی عدم اجرای الگوی کشت، عدم حمایت از کشاورزان، نبود برنامه برای کشت ارگانیک، بی‌توجهی به کشاورزان مناطق زلزله زده کرمانشاه و کرمان ورشکستگی کارخانجات قند و شکر، عدم توجه به صنایع تبدیلی، عدم توجه به سرمایه‌گذاری در مناطق استراتژیک و عدم فرهنگ‌سازی برای شناخت بازار هدف محصولات کشاورزی را از دیگر مشکلات وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم استفاده از مدیران باسابقه در این وزارت خانه گفت: شما مهندس موسوی را عزل کردید اما بعد از ایشان چه کسانی را آوردید و چه کسانی را در استان تهران حاکم کردید؟ ما شاهد استفاده بازنشستگان در بدنه مدیریت وزارت جهاد کشاورزی هستیم تا کی باید از مدیران فرسوده استفاده کنیم؟ ما نیازمند یک وزارتخانه چابک هستیم.

نوروزی ادامه داد: خاک برسر مملکت ما که باید کود از خارج از کشور وارد کنیم. آیا این صنایع های‌تک است؟ چرا باید سیب کشاورزان کنار جاده بماند و صادر نشود؟ چند سردخانه در کنار فرودگاه‌ها برای صادرات محصولات کشاورزی تاسیس شده است؟

منبع:‌ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها