کد خبر: 162884
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ ۱۰:۵۱:۰۰
| |

کوهکن موافق استیضاح وزیر جهادکشاورزی: 

«حجتی» برنامه‌ای برای حل مشکلات حوزه کشاورزی ندارد

یک نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر اینکه استیضاح حق نمایندگان است، گفت که وزیر کشاورزی برنامه‌ای برای حل مشکلات در این حوزه ندارد.

«حجتی» برنامه‌ای برای حل مشکلات حوزه کشاورزی ندارد
کد خبر: 162884
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ ۱۰:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن کوهکن در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس و به عنوان موافق استیضاح وزیر جهاد کشاورزی ضمن برشمردن وظایف و مسئولیت‌های وزیر گفت: انتظار ما این است که آقای حجتی در اینجا توضیح دهد که بعد از حضورش در وزارت کشاورزی یعنی از دولت یازدهم تاکنون چه کرده است و شرایط را به کجا رسانده و براساس آن تحلیل و توضیح ارائه کند.

وی افزود: اینکه با کم شدن بارش باران کشت گندم کم شده و در مقابل با افرایش بارش، کشت نیز زیاد شود، روند معمولی است ‌آقای وزیر باید بگوید که چطور این شرایط را مدیریت کرده و بر تولید محصولاتی همچون سیب زمینی و پیاز چه مدیریتی داشته که اکنون روی دست کشاورزان مانده است.

نماینده لنجان با تاکید بر لزوم ارائه برنامه از سوی وزیر کشاورزی اظهار کرد: ما دنبال مجازات کسی نیستیم اما اگر کسی در اینجا اقرار به کوتاهی کرد حق نداریم از آن گذشت کنیم. به جای آن باید بپرسیم که چرا اقدامات نادرستی همچون واردات برنج صورت می گیرد به نظر می‌رسد وزیر برای حل این مشکلات در شرایط خاص برنامه ندارد.

کوهکن ادامه داد: اینکه معاون وزیر در نشستی می گوید مسئول تولید است و کاری به سموم ندارد یا اینکه معاون دیگرش با صحبت‌هایش عملا تولید کنندگان را مایوس می کند چه توجیهی خواهد داشت. وزیر در این‌باره باید پاسخ دهد.

وی گفت: کاش وزیر بعد از مسئولیت با هم حزبی‌های خود شرکت دولتی نمی زد یا اینکه حداقل حوزه کاری این شرکت را غیر از حوزه مسئولیتش در وزارتخانه قرار می داد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت مهم وزیر کشاورزی پاسخگویی به مردم است، اظهار کرد: آیا وزیر اطلاعی از وضعیت مردم اصفهان دارد که حقابه چند هزارساله آنها به صنعت و جاهای دیگر داده شده است و اکنون به آنها صدقه می‌دهیم. باید برای اینکار مدیریت می کردید تا این اتفاقات نیفتد.

کوهکن از نمایندگان منتقد استیضاح وزیر کشاورزی انتقاد کرد و توضیح داد: اینکه در زمان موافقت با استیضاح بگوییم استیضاح حق مجلس است و در زمان مخالفت با آن صحبت از وحدت و همگرایی کنیم معنایی ندارد، بدانید آنچه مملکت را به گل می کشاند رفیق بازی ها و رودربایستی‌هاست. این شأن مجلس نیست که این و آن به ما زنگ بزنند و بخواهند وزیر را استیضاح کنیم یا بگویند که قرار است وزیر در جلسه‌ای مشکل را حل کند. نباید تراز مجلس در استیضاح را در حد مشکلات حوزه انتخابیه پایین بیاوریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها