اخلال‌گر دانه درشت بورس چین 870 میلیون دلار جریمه شد

کمیسیون رگولاتوری بورس چین اعلام کرد که گروه «ژیامن بیبادائو» به دلیل دستکاری قیمت سهام و اخلال در بورس این کشور به 870 میلیون دلار پرداخت جریمه محکوم شد.

اخلال‌گر دانه درشت بورس چین 870 میلیون دلار جریمه شد
کد خبر: 162976
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ ۱۷:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| رگولاتور بورس چین اعلام کرد که گروه «ژیامن بیبادائو» به دلیل دستکاری قیمت های سهام به منظور ایجاد تلاطم در بازارهای این کشور به پرداخت 870 میلیون دلار جریمه شده است.

در همین حال، کمیسیون رگولاتوری بورس چین اعلام کرد که گروه «ژیامن بیبادائو» با استفاده از 300 حساب تجاری اقدام به دستکاری قیمت های سهام 2 بانک و یک شرکت تولید کننده آلومنیوم کرده و از این راه 150 میلیون دلار به دست آورده است.

همچنین از سال 2015 میلادی به بعد همزمان با رسواگری در بورس این کشور و دستکاری قیمت سهام، چندین دانه درشت اخلالگر بورس دستگیر شدند که در سال گذشته میلادی هم مدیرعامل بزرگ ترین شرکت کارگزاری بورس این کشور دستگیر شد. گروه «ژیامن بیبادائو» به عنوان بزرگ ترین اپراتور خصوصی واگن های باری راه آهن در چین است.

بر پایه این گزارش، دولت چین چند روز پیش اعلام کرد که به دنبال تلفیق رگولاتورهای بانکداری و بیمه این کشور در راستای ارتقاء نظارت بر روی این دو صنعت است تا کنترل ریسک های مالی و سطح بدهی را افزایش دهد.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها