بیژن زنگنه:

امضای قرادادهای متعدد نفتی در پیش است

وزیر نفت با بیان این که سال 97 سالی پرکار برای ما خواهد بود گفت: بسیاری از مذاکرات نفتی برای امضای قرارداد به مراحل نهایی خود رسیده و قراردادهای متعدد نفتی را در شرف امضا داریم.

امضای قرادادهای متعدد نفتی در پیش است
کد خبر: 162977
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ ۱۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بیژن زنگنه وزیر نفت در مراسم امضای قرارداد توسعه میادین مشترک آبان و پایدارغرب، گفت: این قرارداد اولین‌های متعددی دارد، برای اولین بار است که با یک شرکت معتبر روسی قرارداد توسعه میدان نفتی را امضا می‌کنیم که امیدوارم آخرین بار نباشد.

وی افزود: همچنین برای اولین بار است که یک شرکت کاملا خصوصی به عنوان یک شرکت ایرانی E&P ایرانی در قرارداد IPC حضور دارد و این قرارداد به گونه‌ای دیده شده که علاوه بر 20 درصد سهم شرکت ایرانی، شرکت‌های ایرانی دیگر نیز بتوانند در دوره 10 ساله اجرای قرارداد نقش‌آفرینی و فعالیت داشته باشند.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: در حالت فعلی میزان تولید نفت از میادین مشترک آبان و پایدارغرب در 10 سال آینده 35 میلیون بشکه خواهد بود که با اجرای این قرارداد و افزایش ضریب بازیافت برداشت نفت 67 میلیون بشکه به تولید 10 ساله این میادین اضافه می‌شود که با قیمت کنونی نفت معادل 4 میلیارد دلار درآمد بیشتر برای کشور خواهد بود.

زنگنه با بیان این که سال 97 سالی پرکار برای ما خواهد بود گفت: بسیاری از مذاکرات نفتی برای امضای قرارداد به مراحل نهایی خود رسیده و قراردادهای متعدد نفتی را در شرف امضا داریم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها