کد خبر: 163031
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۶ ۱۲:۵۰:۰۰
| |

قاسم میرزایی نیکو، عضو کمیته رفع حصر مجلس در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»

وعده داده‌اند که رفع حصر تا قبل از سال 97 انجام می‌شود/ انشاءالله به وعده‌ای که برای رفع حصر داده‌اند عمل کنند

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید درباره احتمال خلف وعده برای تحقق رفع حصر عنوان کرد: در گفت‌وگوهایی که داشته‌ایم پیمان و قول و قرارهایی گذاشته‌ایم. قرار است که این قول و قرارها انجام شود و من فکر می‌کنم تابه‌حال ما براساس مذاکراتی که داشته‌ایم این کار را انجام داده‌ایم، ان شاءالله آن‌ها هم به وعده‌ای که داده‌اند عمل کنند.

وعده داده‌اند که رفع حصر تا قبل از سال 97 انجام می‌شود/  انشاءالله به وعده‌ای که برای رفع حصر داده‌اند عمل کنند
کد خبر: 163031
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۶ ۱۲:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مهتاب اسفندیاری- رفع حصر وعده‌ای است که سال‌ها جریان اصلاحات به دنبال آن است. یکی از وعده‌هایی که حسن روحانی رئیس‌جمهوری هم در هر دو دوره حضور در قدرت با دستاویز قرار دادن آن توانست بدنه اجتماعی اصلاحات را باخود همراه کند همین رفع محدودیت‌ها بود. حالا برخی چهره‌های سیاسی در صدد مذاکره با حاکمیت برآمده و تلاش دارند از طریق گفت و گو این مسئله را حل کنند. علی مطهری نایب‌رئیس مجلس که از مجلس نهم به حصر اعتراض داشت اخیراً نوید رفع حصر محصوران را تا پایان سال 96 داده‌ بود. او گفته است این قول در مذاکراتی که با قسمت‌های مختلف داشته‌اند به آن‌ها داده‌شده است. این در حالی است که در روزهای پایانی سال 96 هستیم و هنوز خبری در این خصوص مطرح نیست.

قاسم میرزایی نیکو، عضو کمیته رفع حصر مجلس در گفت وگو با «اعتمادآنلاین» گفت که این وعده به کمیته رفع حصر داده‌شده و امیدواریم که خانواده‌ها بتوانند شب عید باهم باشند. عضو شورای مرکزی فراکسیون امید درباره احتمال خلف وعده برای تحقق رفع حصر عنوان کرد: در گفت‌وگوهایی که داشته‌ایم پیمان و قول و قرارهایی گذاشته‌ایم. قرار است که این قول و قرارها انجام شود و من فکر می‌کنم تابه‌حال ما براساس مذاکراتی که داشته‌ایم این کار را انجام داده‌ایم، ان شاالله آن‌ها هم به وعده‌ای که داده‌اند عمل کنند.

*پیش‌ازاین برخی افراد و چهره‌ها مطرح کرده بودند که تا پایان سال 96 حصر به پایان می‌رسد. الان آخرین روزهای اسفند است، آیا اطلاعات جدیدی در این خصوص وجود دارد و این موضوع محقق می‌شود؟

بله ما هم امیدواریم که شب عید خانواده‌ها بتوانند بروند و یکدیگر را ببینند.

*یعنی صرفاً در حد دیدار جمعی قرار است باشد یا رفع حصر هم محقق می‌شود؟

فکر می‌کنم دنبال این موضوع هستند تا این اتفاق روی دهد.

*به‌هرحال آقای اژه‌ای این موضوع را تکذیب کرده است و از طرف دیگر آقای مطهری گفته‌اند که از طرق دیگری موضوع را پیگیری کرده‌اند.

بله، به‌هرحال براساس روابط و جلساتی که کمیته پیگیری کرده است، امیدواریم که جواب کمیته را زودتر بدهند و نگذارند برای سال 97 و تلخی‌هایی که می‌تواند در سال 97 به وجود آید.

*اگر براساس قول‌هایی که داده‌اند عمل نکنند چطور؟

با هم صحبت‌هایی کرده‌ایم و می‌رویم و دلیل این چرایی را جویا می‌شویم. در گفت‌وگوهایی که داشته‌ایم پیمان و قول و قرارهایی گذاشته‌ایم. قرار است که این قول و قرارها انجام شود و من فکر می‌کنم تابه‌حال ما براساس مذاکراتی که داشته‌ایم این کار را انجام داده‌ایم، ان شاالله آن‌ها هم به وعده‌ای که داده‌اند عمل کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها