رئیس سازمان بهزیستی خبر داد:

افزایش ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر در ایام نوروز

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش 7350 ظرفیت جدید برای پذیرش معتادان متجاهر در مراکز نگهداری و ساماندهی سازمان بهزیستی همزمان با آغاز نوروز خبر داد.

افزایش ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر در ایام نوروز
کد خبر: 163069
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۵ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه پیش از این، ظرفیت 6300 نفری در کشور برای نگهداری و ساماندهی معتادان متجاهر وجود داشته است، گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده با ستاد مبارزه با مواد مخدر 3000 ظرفیت جدید در استان تهران، 700 ظرفیت جدید در استان البرز و بین 300 تا 500 ظرفیت جدید در هر یک از استان‌های دیگر برای نگهداری و ساماندهی معتادان متجاهر ایجاد شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: بعد از پذیرش این معتادان، روند سم‌زدایی، توانمندسازی و حرفه‌آموزی آنان آغاز می‌شود. همچنین برخی از افراد جمع‌آوری شده که در خیابان به سر می‌برند اما معتاد نیستند نیز درصورت ابتلا به بیماری برای تشخیص مورد غربالگری قرار می‌گیرند. وزارت بهداشت باید بعد از انجام مرحله غربالگری نسبت به پذیرش آن‌ها در بیمارستان‌ها اقدام کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وضعیت برخی از سالمندان بدون سرپناه و رها شده تصریح کرد: سازمان بهزیستی مسئولیت نگهداری از این سالمندان را برعهده دارد و آنان را بعد از پذیرش، ساماندهی و نگهداری می‌کند.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه بین 20 تا 25 درصد از افراد بی سرپناه و رها شده که طی دو تا سه مرحله اخیر مورد غربالگری قرار گرفته‌اند، معتاد نیستند، توضیح داد: تعدادی از افراد جمع‌آوری شده دارای بیماری‌های مزمن روانی، سالمندان رها شده و یا افراد دچار بیماری هستند که همزمان با اعلام سازمان بهزیستی طی چند روز گذشته ظرفیت جدید 7350 نفری برای پذیرش آنها فراهم شده است.

وی مدت زمان پیش بینی شده برای نگهداری و ساماندهی افراد جمع‌آوری شده را بین دو ماه و نیم ذکر کرد و گفت: این مدت زمان در صورت نیاز قابل تمدید نیز خواهد بود. این افراد در صورت وجود ظرفیت در مراکز ماده 15 در برخی شهرستان‌ها، به این مراکز و یا مراکز ماده 16 منتقل خواهند شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها