کد خبر: 163128
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۶ ۱۰:۱۵:۰۰
| |

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مخالف تفکیک جامعه به خودی و غیر خودی بودیم/ هر چه قانون بگوید فصل‌الخطاب است/ انقلابی بودن در ظواهر خلاصه نمی‌شود

یک نماینده مجلس اظهارداشت: از نظر من انقلابی آن فردی است که وظایفش را با صداقت، درستی، حفظ امانت‌داری و احترام به مردم انجام دهد. این موارد انجام عمل انقلابی است. اینکه یکی ریش داشته باشد و دیگری نداشته باشد، یکی روسری‌اش یک شکل باشد و دیگری شکل دیگر نشان‌دهنده انقلابی بودن نیست.

مخالف تفکیک جامعه به خودی و غیر خودی بودیم/ هر چه قانون بگوید فصل‌الخطاب است/ انقلابی بودن در ظواهر خلاصه نمی‌شود
کد خبر: 163128
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۶ ۱۰:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا تابش نماینده اردکان و نایب رئیس فراکسیون امید در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاین در واکنش به اظهارات احمد جنتی مبنی بر حضور افراد غیر انقلابی در دستگاه‌های دولتی، گفت: هر دستگاه یکسری وظایف و مسئولیت‌هایی دارد که باید آن وظایف و مسئولیت‌ها را بر اساس انتخاب اصول، روش‌های فنی و منطبق بر استانداردهای روز اداره کند.

وی تصریح کرد: از نظر من انقلابی آن فردی است که وظایفش را با صداقت، درستی، حفظ امانت‌داری و احترام به مردم انجام دهد. این موارد انجام عمل انقلابی است. اینکه یکی ریش داشته باشد و دیگری نداشته باشد، یکی روسری‌اش یک شکل باشد و دیگری شکل دیگر نشان‌دهنده انقلابی بودن نیست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه انقلابی بودن در ظواهر خلاصه نمی‌شود، افزود: خوب است که هر چه را اسلام گفته رعایت کنند ولی نمی توانیم بگوییم انقلابی تنها در ظواهر خلاصه می شود. عنصر انقلابی کسی است که صداقت داشته باشد، امانت دار و مخلص باشد و وظایفش را به نحو موثری انجام دهد که هم رضایت مخلوق و هم خالق را جلب کند.

تابش تاکید کرد: از ابتدا هم با تفکیک جامعه به خودی و غیر خودی مخالف بودیم و در حال حاضر نیز مخالف هستیم. هرکسی که پذیرفت در ذیل پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایرانی فعالیت کند از حمایت و پشتوانه قانونی برخوردار است و از حقوق قانون اساسی در حد اعلا مخصوصا فصل سوم آن که به حقوق ملت اشاره دارد، برخوردار است.

وی با بیان اینکه کسی نمی تواند رهنمود دهد تا جامعه بر اساس آن رهنمودها اداره شود، خاطرنشان کرد: همه اعمال و افعال باید منطبق بر قانون باشد. بعد از 40 سال نمی‌توان گفت که من رهنمود دهم و بر اساس رهنمود من جامعه اداره شود. هر چیزی که قانون می گوید فصل الخطاب خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها