مشاور سابق اتحادیه اروپا:

انتصاب پومپئو سیاست خارجه ایالات‌متحده را تحت تأثیر قرار می‌دهد

پائولو فن شیراک، مشاور سابق اتحادیه اروپا می‌گوید: «درحالی‌که ایالات‌متحده باید درباره مسائلی ازجمله گروه تروریستی داعش، جنگ سوریه، روابط با اروپا، روسیه، چین و اجلاس سران با رهبر کره شمالی درباره برنامه هسته‌ای تصمیم‌ بگیرد، تیلرسون برکنار شد. قبل از اخراج او مشخص نبود که چه کسی مسئول است و موضع آمریکا نسبت به هرکدام از این مسائل چیست.»

انتصاب پومپئو سیاست خارجه ایالات‌متحده را تحت تأثیر قرار می‌دهد
کد خبر: 163156
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۶ ۱۸:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| آتنا شهبازی: بسیاری بر این باورند که اخراج تیلرسون به طور قطع سیاست‌های آمریکا را دچار هرج‌ومرج و آشتفتگی می‌کند. درست است که تیلرسون چندان هم روابط خوبی با ایران نداشت، اما با نظر دونالد ترامپ مبنی بر خروج از برجام مخالف بود؛ چراکه از عواقب آن آگاه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از اسپوتنیک، پائولو فن شیراک، مشاور سابق اتحادیه اروپا به اسپوتنیک گفت: «تصمیم ناگهانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر برکناری رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه، در طول هفته‌های آینده توانایی وزارت امور خارجه را برای مقابله با بحران‌ها زیر سؤال می‌برد. در همین حال، ایالات‌متحده باید مسائل بین‌المللی را مدیریت کند.»

او در ادامه هشدار داد: «در حال حاضر ما شاهد آشفتگی‌ها و هرج‌ومرج‌های اجتناب‌ناپذیری هستیم که هرگونه تغییر قابل‌توجه را برجسته می‌کند و این در حالی است که آمریکا هنوز باید پاسخگو باشد.»

تنها چند روز پس‌ازآنکه دونالد ترامپ از طریق توییتر رکس تیلرسون را اخراج و مایک پومپئو، مدیر سازمان سیا را جایگزین او کرد، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که کارکنان اطمینان داده‌اند که هیچ‌گونه تغییری در آینده نزدیک در کابینه رخ نخواهد داد.

شیراک در ادامه افزود شد: «درحالی‌که ایالات‌متحده باید درباره مسائلی ازجمله گروه تروریستی داعش، جنگ سوریه، روابط با اروپا، روسیه، چین و اجلاس سران با رهبر کره شمالی درباره برنامه هسته‌ای تصمیم‌ بگیرد، تیلرسون برکنار شد. قبل از اخراج او مشخص نبود که چه کسی مسئول است و موضع آمریکا نسبت به هرکدام از این مسائل چیست.»

شیراک امیدوار است که تیم ترامپ بتواند هر چه زودتر برنامه‌ریزی کند و دستور کار جدیدی را به دنیا نشان دهد تا دوست و دشمن بتوانند آن را درک کنند.

اخیراً رسانه‌های ایالات‌متحده شایعاتی درباره اخراج مک مستر، مشاور امنیت ملی از دولت آمریکا پخش کردند؛ اگرچه کاخ سفید این موضوع را تکذیب کرد و گفت که مک مستر بر روی مسائل مهم، ازجمله روسیه و کره‌ شمالی متمرکزشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها