کد خبر: 163158
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۶ ۰۹:۴۲:۰۰
| |

ملی‌پوش تیروکمان:

در حال فنا شدن هستیم

عضو تیم ملی تیروکمان در رشته ریکروی مردان گفت: مدت هفت ماه است که بدون هیچ دلیلی از تیم ملی تیر‌و‌کمان خط خورده‌ام و هر زمان که به مدیر تیم‌های ملی مراجعه می‌کنم، به من می‌گوید برای بازگشت به تیم ملی باید رفتارم را تغییر بدهم و از پارک میون عذرخواهی کنم.

در حال فنا شدن هستیم
کد خبر: 163158
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۶ ۰۹:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| وحید بهدانی اظهار کرد: مدت هفت ماه است که از اردوی تیم‌ ‌ملی تیروکمان دور هستم و ‌دقیقا نمی‌دانم چرا با وجود بالا بودن رکوردم از تیم‌ ‌ملی تیروکمان کنار گذاشته شده‌ام. آخرین اردویی که به تیم‌ ‌ملی دعوت شدم، اردوی بابلسر در شهریورماه بود و بعد از این اردو همچنان منتظر دعوت به تیم‌ ‌ملی هستم.

وی گفت‌: در رقابت‌های جهانی داخل سالن تایلند که امسال برگزار شد توانستم در رده سنی جوانان به مقام قهرمانی دست پیدا کنم. البته در سال گذشته نیز در این رقابت‌ها حضور داشتم و به مقام نایب قهرمانی رسیدم. بعد از بازگشت از تایلند نه تنها کسی به من تبریک نگفت‌،‌ بلکه به اردو نیز دعوت نشدم که البته تمام این اعزام‌ها هم به خرج اسپانسر شخصی بوده است.

عضو تیم ملی تیروکمان ‌اضافه کرد: زمانی که به اردوی انزلی دعوت شدم، در آن زمان پارک توجه ویژه‌ای به من داشت، به طوری که همین مساله باعث حسادت خیلی از کمانداران شده بود، اما از اردوی بوشهر نمی‌دانم چرا رابطه پارک با من خیلی بد شد و اصلا توجهی به تمرینات من نداشت. زمانی که قرار بود به مسابقات کاپ آسیایی تایلند که ابتدای سال 96 بود اعزام شوم، با وجود این که از نظر رکوردگیری بین نفر دوم و سوم بودم ولی سرپرست و مربی به دنبال اعزام نفر چهارم به این رقابت‌ها بودند که البته با پافشاری من و خانم ورزی کمک مربی تیم و به خاطر بالا بودن رکوردم به عنوان نفر سوم عازم این رقابت‌ها شدم. یک هفته‌ قبل از اعزام به ما گفتند هر کسی که می‌خواهد به تایلند برود باید با هزینه شخصی خود در این رقابت ها شرکت کند که به جز من اکثر کمانداران با هزینه فدراسیون در این تورنمنت حضور داشتند، اما من با هزینه ‌اسپانسر توانستم عازم تایلند شوم.

این کماندار تیم‌ ‌ملی در ادامه‌ ادعا کرد: قبل از اعزام به کاپ آسیا در تایلند، فدراسیون سه میلیون و پانصد هزار تومان از هر کماندار برای هزینه هتل دریافت کرد، اما وقتی به بانکوک رسیدیم ما را به مسافر خانه بردند که متوجه شدیم هزینه هر کماندار در مسافر خانه به مبلغ تقریبا یک میلیون تومان بوده است نه سه میلیون و پانصد هزار تومان.

عضو تیم‌ ‌ملی تیروکمان ریکرو گفت: بعد از بازگشت از تایلند یک هفته‌ در تهران اردو داشتیم و سپس من را به تیم‌ ‌ملی دعوت نکردند. وقتی پرس و جو کردم سرمربی کره ای تیم ملی تیروکمان دلیل قانع کننده ای نداشت و به من گفت‌ برو به کارهایت یک هفته‌ فکر کن و بعد از عذرخواهی از من می‌توانی به جمع ملی‌پوشان ‌اضافه شوی! به هر صورت دلیلی برای عذرخواهی از او نداشتم و گفتم کاری نکردم که از او عذرخواهی کنم. اما او به مدیر تیم‌های ملی گفته بود که وی در تمرینات تک‌روی می‌کند و به حرف کسی گوش نمی‌دهد. در حالی که این طور نبود. حتی به من گفت‌ یا جای تو در تیم‌ ‌ملی است و یا جای من و در نهایت به من گفت که از من خوشش نمی‌آید. وقتی موضوع را با نجاری مطرح کردم به من گفت‌ تو پارک را ناراحت کرده ای و به خاطر پوشش نامناسبت دوست ندارد تو را به تیم ملی دعوت کند. در حالی که همه این‌ها بهانه‌ای بیش نبود. برای این که واقعا در جریان علت دعوت نشدنم به اردو قرار بگیرم خواستم موضوع را از خود رییس فدراسیون بپرسم، اما دو ماه طول کشید تا شجاعی را ببینم و بالاخره یک روز به طور ناگهانی در سایت تیروکمان دیدم و دلیل غیبتم را از تیم‌ ‌ملی پرسیدم اما در پاسخ به من گفت‌ چون تو با مربی دیگری کار می‌کنی پارک از دست تو ناراحت است و برای همین نمی‌خواهد تو را به تیم‌ ‌ملی دعوت کند. در حالی که این طور نبود و همه به دنبال بهانه جویی بودند و می خواستند به هر نحوی من را از سرشان باز کنند.

بهدانی تاکید کرد: از شهریور ماه تا الان بدون هیچ دلیل خاصی از تیم‌ ‌ملی خط خوردم و واقعا در جریان علت خط خوردنم از تیم ملی نیستم. در مسابقات رنکینگ کشوری که شهریورماه در تهران برگزار شد، اول شدم و فدراسیون مجبور شد من را به اردوی بابلسر دعوت کند. در اوایل اردو سرمربی کره‌ای تیروکمان اصلا توجهی به من نمی‌کرد و حتی جواب سلام من را نمی‌داد، اما بعد از صحبتی که با او انجام دادم، گفت از دست تو ناراحت هستم. نجاری اصرار داشت که از او عذرخواهی کنم، اما گفتم دلیلی برای عذرخواهی وجود ندارد. زمانی که برای ثبت‌نام دانشگاه به تهران آمدم، با وجود این که قبلش با پارک هماهنگ کرده بودم، بعد از بازگشت پارک دوباره جواب من را نمی‌داد و به اردوی بعدی دعوت نکرد.

عضو تیم‌ ‌ملی ریکروی مردان خاطرنشان کرد: بعد از پنج سال کار کردن در تیروکمان باید با هزینه شخصی خود و به کمک‌ اسپانسر تمریناتم را پیگیری کنم. هم‌اکنون کسانی در اردوی تیم ملی هستند که رکوردشان خیلی پایین‌تر از من است و سرمربی تیم‌ ‌ملی به صورت سلیقه‌ای در این زمینه عمل می‌کند. او هر کسی را که دوست داشته باشد به تیم‌ ‌ملی دعوت می‌کند. در حال‌ حاضر کماندارانی هستند که به دلیل تسلط به زبان کره‌ای هر چند که رکوردشان بالا نیست، اما همیشه یک پای تیم‌ ‌ملی هستند.

بهدانی همچنین درباره سوابق پارک میون، ‌اضافه کرد: پارک میون دارای مدرک مربیگری بین المللی مشخصی نیست و پیش از هدایت تیم ملی تیروکمان ایران، بالاترین افتخارش این بوده که عضو تیم دانشجویان کره بوده است. همچنین قبل از هدایت تیم ایران مدت 10 ماه سرمربی تیم بنگلادش و ‌اسپانیا بوده که به دلیل‌ ناکفایتی که داشت از این دو تیم اخراج شده است.

او در پایان خاطر نشان کرد: پارک میون از نظر تاکتیک و تکنیک چیزی بلد نیست و علم برنامه ریزی تمرین قبل از مسابقات را ندارد و با قرار دادن کمانداران ایران به عنوان موش آزمایشگاهی به دنبال یادگیری تکنیک و تاکتیک از طریق آنهاست. در حقیقت این مساله آسیب فیزیکی جبران ناپذیر زیادی را به کمانداران وارد کرده است به طوری که هر کمانداری که وارد تیم ملی می‌شود با افت رکورد مواجه می‌شود. حتی به دروغ به کمانداران وعده اعزام به المپیک توکیو را می‌دهد که البته نمی‌دانم با چه نیتی این کار را انجام می‌دهد. واقعا تیروکمان با حضور چنین سرمربی در حال‌ فنا شدن است و نمی دانم چرا کسی پاسخگوی این مساله نیست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها