گفت‌وگوی سازنده وزیر خارجه سوئد با همتای خود از کره شمالی

در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال دیدار رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبر کره شمالی در سوئد، وزیر خارجه سوئد که میزبان همتای خود از کره شمالی بود، مذاکرات با او را خوب و سازنده‌ خواند.

گفت‌وگوی سازنده وزیر خارجه سوئد با همتای خود از کره شمالی
کد خبر: 163209
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۶ ۱۱:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مارگوت والستروم، وزیر خارجه سوئد از ارائه جزئیات درباره مکان دیدار احتمالی میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا امتناع کرد.

وی با ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی در ویلای استکهلم درباره نشست رهبر کره شمالی با رئیس جمهوری آمریکا صحبت کرد. این ویلا نزدیک سفارت خانه‌های کره جنوبی و آمریکا مستقر است.

والستروم پیشتر گفته بود که سوئد امیدوار است بتواند نقشی در دیدار میان رئیس جمهوری آمریکا با رهبر کره شمالی ایفا کند و تسهیل کننده برقراری این ارتباط باشد.

وی همچنین ادامه داد: ما به این فرصت در مدیریت نشست پیش‌رو ارزش می‌نهیم.

سفر غیر منتظره وزیر خارجه کره شمالی به استکهلم به دلیل نشست قریب الوقوع میان رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری آمریکا که با هدف کاهش تنش در شبه‌جزیره کره برگزار می‌شود، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وزارت خارجه سوئد روز جمعه اعلام کرد که وزرای خارجه سوئد و کره شمالی قصد دارند تا امروز(شنبه) بار دیگر دیداری داشته باشند.

این وزارتخانه همچنین پیش از سفر دیپلمات ارشد کره شمالی به سوئد اعلام کرده بود که تمرکز اصلی در این دیدار، هم بر حفظ منافع آمریکا، کانادا و استرالیا تمرکز دارد و هم بر اوضاع امنیتی در شبه جزیره کره.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها