در مراسم رونمایی از کتاب مسئولیت اجتماعی مطرح شد؛

سهم 17 درصدی خودروسازی از تولیدات صنعتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سهم خودروسازی از تولیدات صنعتی کشور حدود 17 درصد است و توجه به این صنعت در اولویت قرار دارد.

سهم 17 درصدی خودروسازی از تولیدات صنعتی
کد خبر: 163220
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۶ ۱۲:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد شریعتمداری در مراسم رونمایی از کتاب مسئولیت اجتماعی افزود: امروز جلسه شورای خودرو را داشتیم که مسائل مختلفی مطرح شد و نقطه امید بخش آن پیشرفت این صنعت در عرصه کمی و کیفی بود و موفق شد امسال به 98 درصد از هدف کمی در تولید حدود 1,7 میلیون دستگاه دست پیدا کند.

وی گفت: در بخش کیفی مثل بخش کمی پیشرفت کافی نبوده و نگرانی من مربوط به این بخش است و در سال 97 هیچ خودروسازی حق دریافت یک قطعه بی کیفیت را ندارد.

وی گفت: توجه به ذینفعان و مخاطبان صنعت خودرو اولویت اول است و تولید قطعات بی کیفیت در سال 97 ممنوع است و در صورت برخورد با چنین موضوعی خودم وارد عمل می شود.

شریعتمداری افزود: 32 هزار میلیارد تومان برای سال 97 به نوسازی صنایع اختصاص یافته است که صنعت خودروسازی از جمله آنها است.

وی گفت: به هیچ وجه راضی نیستیم که بیش از 53 درصد تولیدات ما در خودرو 2 ستاره باشد، اگر به مسئولیت اجتماعی خود در تولید محصولات با کیفیت عمل کنیم مردم هم رضایت خواهند داشت.

وی گفت: اگر کارگر و مهندس و تکنسین با انگیزه در محل کار حضور پیدا نکنند با عشق کار نمی کنند، باید شرایطی را فراهم کنیم که رضایتمندی عمومی در میان کارکنان ایجاد شود.

شریعتمداری ادامه داد: تک تک سهامداران شما به شما دسترسی ندارند اما شما در قبال آنها مسئول هستید، سهامداران بزرگ باید در تصمیم گیری ها و مدیریت مشارکت داشته باشند؛ در اینصورت است که شاهد توسعه و پیشرفت خواهیم بود.

وی گفت: ما امروز با رونمایی از کتاب مسئولیت اجتماعی در ایران خودرو در حقیقت از یک درخت با ریشه قوی رونمایی می کنیم که می خواهد تامین کننده منافع ذینفعان باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: صنعت ما امروز مرکز گراست و باید به سمت پیرامون حرکت کنیم، ایران خودرو به این سمت حرکت کرده است، ایجاد توازن در بخش صنعت از مسئولیت های اجتماعی ماست.

وی گفت: حفظ محیط زیست یک مسئولیت اجتماعی است، پرداخت غیر صیانتی باید از معادن متوقف شود توجه دقیق به موضوعات اکتشافی کشور با حمایت دولت در حال انجام است و در آینده نزدیک اخبار امید بخشی در حوزه معدن در سال 97 داریم که بر پایه دانش ومغز افراد و اتکا به جوانان خواهد بود.

شریعتمداری افزود: طرح بزرگی که بیش از 10 میلیارد دلار کل یک دوره 3 ساله در بخش خودروهای سنگین تزریق خواهد شد و در این مدت تلاش داریم تمام ناوگان تجاری کشور را نوسازی کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عمق بافت داخلی در صنعت خودرو از مسئولیت های ماست به عمق ساخت داخل با رعایت استانداردها یک موهبت بزرگ آن این است که هم اشتغال و هم توسعه تولید را در پی خواهد داشت ولی تولید و عمق ساخت داخل بدون استاندارد یک فاجعه بزرگ خواهد بود.

شریعتمداری افزود: من برای چنین نشست ها و مسئولیت ها که رویکرد کشور را تغییر می دهد وقت می گذارم و بعد از جلسه از خط تولید 301 با عمق ساخت 50 درصد بازدید می کنیم.

وی گفت: امیدوارم سال 97 بتوانیم عمق ساخت داخل را در صنعت خودرو بیشتر کنیم و محصولات جدیدی وارد بازار شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها