کد خبر: 163243
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۶ ۱۳:۵۲:۰۰
| |

توزیع بذر گندم نامرغوب در فاریاب کرمان مشکل ساز شد

فرماندار فاریاب با اشاره به توزیع بذر گندم نامرغوب بین کشاورزان این شهرستان گفت: برای رفع مشکل پیش آمده کارگروهی با حضور امام جمعه، دادستان، رئیس اداره جهاد کشاورزی و نماینده کشاورزان خسارت دیده تشکیل شده است.

توزیع بذر گندم نامرغوب در فاریاب کرمان مشکل ساز شد
کد خبر: 163243
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۶ ۱۳:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| علی نیک‌نفس به اعتراض جمعی از کشاورزان شهرستان فاریاب نسبت به توزیع بذر گندم نامرغوب اشاره کرد و گفت: صبح امروز حدود 100 نفر از کشاورزان گندم کار فاریاب به دلیل خسارت دیدن ناشی از کاشت بذر نامرغوب گندم، مقابل فرمانداری تجمع کردند که بلافاصله در جمع کشاورزان حاضر شدم و مشکلات آنها را پیگیری کردم.


وی بیان کرد: با توجه به صحبت های کشاورزان، این مساله به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و در نخستین گام، نشستی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مسئولان مربوطه برنامه ریزی شد.


وی ادامه داد: بلافاصله با دادستان فاریاب در زمینه رسیدگی به شکایت کشاورزان این شهرستان نشستی برگزار و مقرر شد کشاورزان معترض شکایات خود را به دادستانی ارائه کنند تا این مساله هر چه سریعتر پیگیری شود.


وی تصریح کرد: عده ای از گندم کاران فاریاب 530 تن بذر نامرغوب گندم را به صورت آزاد خریداری کردند که این میزان بذر در یک هزار و 500 هکتار از زمین های این شهرستان کشت شده است.


وی با بیان اینکه سه عامل فروش لوازم کشاورزی در این شهرستان فعال است، اظهار کرد: این سه عامل، بذر نامرغوب را از 2 فروشنده دریافت کرده اند که شکایت علیه این 2 نفر توسط عاملین فروش انجام شده است.


وی با بیان اینکه سطح زیرکشت محصول گندم در فاریاب 9 هزار هکتار است، گفت: مدیریت جهاد کشاورزی فاریاب در سال زراعی جاری یکهزار تن بذر دولتی بین کشاورزان این شهرستان توزیع کرده است که این بذرها هیچ مشکلی نداشته اند و امروز شکایت کشاورزان از توزیع بذرهای فروش آزاد می باشد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها