کد خبر: 163258
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۲ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین مطرح کرد؛

سال 97 سال سختی برای دستگاه دیپلماسی ایران است/ غربی‌ها با ما دوست نیستند چون مانع آن‌ها در منطقه هستیم

محمدجواد جمالی درباره دلایل رویکرد کشورهای غربی علیه کشورمان گفت: بالاخره ما مانع از تحقق اهداف آن‌ها در منطقه شده‌ایم و تقریباً سد راه تسلط امریکا و اسراییل در منطقه هستیم. مانع تجزیه کشورهایی مانند سوریه و عراق شدیم و به‌عنوان پشتیبان اصلی محور مقاومت محسوب می‌شویم.

سال 97 سال سختی برای دستگاه دیپلماسی ایران است/ غربی‌ها با ما دوست نیستند چون مانع آن‌ها در منطقه هستیم
کد خبر: 163258
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۲ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد جمالی عضو کمیسیون امنیت ملی‌وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» درباره وضعیت دیپلماسی و سیاست خارجی کشور در سال 97 بیان کرد: فکر می‌کنم سال 97 سال سختی برای دیپلماسی ما خواهد بود. به‌ویژه درباره تصمیمی که قرار است ترامپ برای ماندن یا خروج از برجام بگیرد. دیدیم که او حتی تحمل نظر غیرموافق و نه مخالف خود، مانند آقای تیلرسون را هم ندارد.

جمالی همچنین درباره رویکرد و روشی که کشورهای غربی در مواجهه با ایران در پیش گرفته‌اند، بیان کرد: در سطح اروپا، حرکت‌هایی که انگلستان انجام می‌دهد، حمله‌ای که به سفارت ما صورت گرفت، استقبالی که از محمد بن سلمان انجام شد، موضع‌گیری‌هایی که در رابطه با یمن داشتند و... نشان‌دهنده موضع غیردوستانه غربی‌ها نسبت به کشور ما است. در سطح منطقه‌ای عربستان با تمام قوا وارد جنگ دیپلماتیک با ما شده است، بحرین و برخی دیگر از کشورها همین وضعیت را دارند. همچنین برخی از سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان حقوق بشر به کشور فشار می‌آورند؛ این‌ها درمجموع پیام مثبتی برای ما ندارند.

این نماینده مجلس درباره دلایل رویکرد کشورهای غربی علیه کشورمان گفت: بالاخره ما مانع از تحقق اهداف آن‌ها در منطقه شده‌ایم و تقریباً سد راه تسلط امریکا و اسراییل در منطقه هستیم. مانع تجزیه کشورهایی مانند سوریه و عراق شدیم و به‌عنوان پشتیبان اصلی محور مقاومت محسوب می‌شویم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها