کد خبر: 163259
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۶ ۱۴:۴۵:۰۰
| |

تعطیلی واحدهای تولیدی فرش دستباف در پی افزایش مالیات

عراقچی گفت: افزایش چندین برابری مالیات باعت تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی صنعت فرش‌دستباف شده است.

تعطیلی واحدهای تولیدی فرش دستباف در پی افزایش مالیات
کد خبر: 163259
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۶ ۱۴:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدمجتبی عراقچی رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تهران در آخرین نشست خبری سال 96، گفت: رکود موجود در بازار گریبانگیر فرش دستباف ایرانی شده است و باید برای حفظ این صنعت که با فرهنگ ایرانی آمیخته شده است اقداماتی صورت گیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تهران با اشاره با میزان صادرات فرش دستباف، بیان کرد: میزان صادرات فرش دستباف حدود 340 میلیون دلار است که عمدتا به کشور‌های اروپایی و امریکا صادر می‌شود.

عراقچی با اشاره به ایجاد 35 ردیف شغلی در صنعت فرش دستبافت، بیان کرد: 2میلیون بافنده فرش دستبافت در این صنعت فعالیت می‌کنند که عمدتا زنان در این حوزه فعال هستند.

وی با بیان اینکه سامانه خرید فرش دستباف باعث تحولی در بازار سنتی این فرش می‌شود، تصریح کرد: با توجه به ساختار سنتی فروش فرش دستباف، سامانه فروش فرش دستباف طراحی شده است که خصوصیات و قیمت از سوی تولیدکننده قابل دسترسی است.

به گفته وی؛ این سامانه سبب خذف واسطه‌ها از بازار می‌شود و افزایش رضایت خریداران را نیز در پی خواهد داشت.

وی افزود:این سامانه همزمان با روز کارگر در 11 اردیبهشت سال آینده رونمایی می‌شود.

عراقچی تصریح کرد:4 هزار تولیدکننده در صنعت فرش فعال هستند که 1600 واحد آن مجوز فعالیت دارند و برای عضو شدن در این سامانه نیاز به مجوز و تأییدیه اتحادیه هستند.

وی با انتفاد از نحوه دریافت مالیات از تولیدکنندگان فرش دستباف، اظهار کرد: افزایش چندین برابری مالیات باعت تعطیلی بسیاری از واحد‌های فرش دستباف شده است.

عراقچی در پایان با بیان اینکه صنعت فرش دستباف نیازمند حمایت است، گفت: افزایش صادرات و در اختیار گرفتن بازار‌های جدید نیازمند حمایت دولت و معافیت‌های مالیاتی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها