نقوی حسینی عضو فراکسیون ولایی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

عدم وجود احزاب قدرتمند موجب فعالیت‌های فردی نامزدها می‌شود/ برخی از نامزدهای اصولگرا دفتر گرفته‌اند و فعالند

حسین نقوی حسینی، نماینده اصولگرای مجلس معتقد است چون احزاب قدرتمند نداریم و فعالیت‌ها در چارچوب رفتارهای حزبی شکل نمی‌گیرد به همین جهت افراد اقدامات فردی خود را برای انتخابات شروع می‌کنند. در حالی که در همه کشورها در سال‌های قبل از انتخابات، احزاب فعالیت‌های درون حزبی خودشان را انجام می‌دهند.

عدم وجود احزاب قدرتمند موجب فعالیت‌های فردی نامزدها می‌شود/ برخی از نامزدهای اصولگرا دفتر گرفته‌اند و فعالند
کد خبر: 163363
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۸ ۰۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین نقوی حسینی نماینده اصولگرای مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با اشاره به گزینه‌های احتمالی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: نمی‌توان از الان گفت چه کسانی می‌توانند کاندیدای اصولگرایان برای انتخابات 1400 باشند. به جهت اینکه جریانات با طی یک روند به یک نامزد می‌رسند.

وی ادامه داد: بنابراین باید دید روند شکل‌گیری رقابت انتخاباتی به چه شکل می شود و مطابق با آن به چه کسی می‌رسند و چه کسانی می‌توانند کاندیدای اصولگرایان باشند، لذا از الان نمی‌توان چنین چیزی را پیش بینی کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به تحرکات کاندیداهای احتمالی اصولگرا، تصریح کرد: برخی از افراد اصولگرا دفتر گرفته‌اند و فعال هستند.

نقوی حسینی با انتقاد از عدم وجود احزاب قدرتمند در کشور، تصریح کرد: متاسفانه چون احزاب قدرتمند نداریم و فعالیت‌ها در چارچوب رفتارهای حزبی شکل نمی‌گیرد به همین جهت افراد اقدامات فردی خود را شروع می‌کنند. در حالی که در همه کشورها در سال‌های قبل از انتخابات، احزاب فعالیت‌های درون حزبی خودشان را انجام می‌دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این یعنی کاندیداها در درون حزب فعالیت می‌کنند و انتخابات منطقه‌ای، محله‌ای و استانی انجام می شود تا در ایام نزدیک انتخابات به کاندیدای اصلی حزبشان برسند. اما در کشور ما چون حزبی وجود ندارد هر نامزدی رفتارهای فردی انتخاباتی خود را انجام می‌دهد. بنابراین هیچ پیش‌بینی به صورت جریانی از این فعالیت‌ها نمی توان داشت.

این عضو فراکسیون ولایی، جمنا را یک ظرفیت در اصولگرایان دانست و گفت: جمنا قطعا می‌تواند فعالیت‌هایی را در چارچوب اصولگرایی شروع کند.

نقوی حسینی در پاسخ به اینکه آیا آمدن یک چهره جدید از اصولگرایان برای انتخابات 1400 موفق‌تر خواهد بود یا نه، اظهار داشت: بستگی به فضای آینده دارد و اگر این فعالیت‌ها در قالب حزب صورت می‌گرفت می‌توانستیم پیش‌بینی کنیم، اما چون فضای حزبی وجود ندارد همه چیز بستگی به روند تحولات آینده دارد. شاید یک شخصیت جدیدی در اصولگرایی ظهور کند و شاید هم از میان شخصیت‌های موجود کسی بتواند اعتماد اصولگرایان را جلب کند.

وی در خصوص اینکه آیا پیش‌بینی می‌کنید که وحدت در انتخابات 1400حاصل شود؟ گفت: در انتخابات قبلی دیدیم که وحدت حاصل شد و اصولگرایان به یک کاندیدای واحد رسیدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها