مجری طرح گیاهان دارویی مطرح کرد؛

درآمد گیاهان دارویی آلمان 1.5 برابر درآمد نفتی ایران است

یوسفی آذر، گفت: سال گذشته مجموع درآمدهای نفتی کشورمان 36میلیارد دلار بود و این درحالیست که کشور آلمان 46میلیارد یورو از حوزه گیاهان دارویی درآمد داشته است.

درآمد گیاهان دارویی آلمان 1.5 برابر درآمد نفتی ایران است
کد خبر: 163366
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۷ ۱۳:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| پیمان یوسفی آذر مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی، در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری توسعه گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی و گیاهی در حوزه سلامت، گفت: اردبیشهت97 از تمبر ملی زعفران و کتاب عکس زعفران در کشور رونمایی خواهد شد.

وی، گفت: سرانه کنونی مصرف زعفران 7دهم تا یک گرم است، البته به سهولت می توان این میزان را تا سه گرم افزایش داد.

یوسفی آذر، در ادامه افزود: علی رغم شعارهای متعدد، فرهنگ مصرف گیاهان دارویی در کشور جا نیفتاده است که در مرکز رشد مشترک وزارت جهاد و دانشکده داروسازی با استفاده از تکنولوژی و فرآوری محصولات درصدد فرهنگ سازی این موضوع هستیم.

مجری طرح گیاهان دارویی با تأکید بر اینکه صنعت گیاهان دارویی، اقتصادی ترین صنعت جهان به شمار می رود، بیان کرد: سال گذشته مجموع درآمدهای نفتی کشورمان 36میلیارد دلار معادل 32میلیارد یورو بود در حالیکه کشور آلمان سال گذشته 46میلیارد یورو از حوزه گیاهان دارویی درآمد داشته است که این میزان بیش از 1.5برابر درآمد نفتی ایران بوده است.

وی با بیان اینکه نیاز کم گیاهان داروبی به آب یک مزیت به شمار می رود، تصریح کرد: با توجه به تنوع اقلیمی، دانش، فرهنگ بومی، تاریخ و فرهنگ چند هزار ساله تولید گیاهان دارویی می تواند اشتغال زایی بالایی دربرداشته باشد.

یوسفی آذر با اشاره به اینکه در حوزه گیاهان دارویی باید چند حلقه موردتوجه قرار گیرد،اظهار کرد:تولید استاندارد، فرآوری با تکنولوژی روز و بازار از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مجری طرح گیاهان دارویی ادامه داد: وزارت جهاد با دانشکده داروسازی به عنوان یک سمبل ملی مرکز رشد مشترک را به امضا رساندیم که یکی از مهم ترین بندهای ایجاد مرکز رشد گیاهان دارویی،تجاری سازی گیاهان دارویی است.

وی تصریح کرد: در طرح توسعه کسب و کار گیاهان دارویی تنها به دنبال توسعه بازار نیستیم، بلکه به دنبال توسعه کسب و کار گیاهان دارویی هستیم که بدین منظور با فرآوری تکنولوژی روز در صدد ارائه محصولات نوین به بازارهای داخلی و خارجی هستیم.

وی از ایجاد زنجیره ارزش زعفران خبر داد و گفت: در این طرح بیش از 60میلیارد تومان به منظور افزایش سرانه مصرف با تأسیس فروشگاه زنجیره ای و جهانی سازی زعفران سرمایه گذاری خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها