کد خبر: 163373
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۷ ۱۴:۱۰:۰۰
| |

عضو هیأت رئیسه اتحادیه ملی محصولات کشاورزی:

مردم بیشتر میوه بخورند

عضو هیئت رئیسه اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با اشاره به وجود 3.5 میلیون تن سیب و مرکبات در انبارها و سردخانه‌های کشور از مردم خواست در راستای حمایت از تولید داخلی و زحمات باغداران سبد میوه و سبزی مصرفی خود را افزایش دهند.

مردم بیشتر میوه بخورند
کد خبر: 163373
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۷ ۱۴:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آزاد عمرانی گفت: از این میزان تولید موجود در انبار‌ها دو میلیون تن مرکبات و یک و نیم میلیون تن دیگر مربوط به سیب درختی است.

وی در ادامه ضمن اشاره به این جمله که امسال کشور با افزایش تولیدات باغی از قبیل: سیب، مرکبات، کیوی و ... مواجه است، اظهارداشت: در خوش‌بینانه‌ترین حالت کمتر از پنج درصد این میزان تولید شانس صادرات دارد.

عضو هیئت رئیسه اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: زمینه فروش میوه‌های موجود در انبار‌ها و سردخانه‌ها باید از طریق افزایش میزان مصرف و ... در جامعه فراهم شود.

وی در ادامه افزود: متأسفانه در صورت نبود بازار فروش مناسب پیش‌بینی می‌شود دست‌کم 30 تا 40 درصد محصولات باغی به ضایعات تبدیل شود.

عمرانی بیان داشت: ضایعات محصولات کشاورزی ضمن اتلاف منابع آبی به‌ضرر اقتصاد باغداران و کشاورزان تمام خواهد شد.

وی گفت: امسال با وجود افزایش قیمت در تمامی شاخص‌های بازار، محصولات کشاورزی بالاخص سیب و مرکبات از رشد قیمتی چندانی در سطح عمده‌فروشی‌ها برخوردار نبوده است.

عضو هیئت رئیسه اتحادیه ملی محصولات کشاورزی افزود: باغداران به‌دلیل نبود بازار مناسب فروش محصول طی سال جاری با ضرر و زیان‌های هنگفتی مواجه شدند.

وی تصریح کرد: امسال دولت در راستای حمایت از تولید داخلی اقدام به خرید میوه از باغداران کرده، ولی این میزان خرید در برابر حجم تولید بالای میوه در سطح کشور رقم قابل توجهی نبوده است.

عمرانی از مردم خواست در راستای حمایت از تولید داخلی، زحمات باغداران و رونق بازار سبد میوه و سبزی مصرفی خود را افزایش دهند.

وی یادآورشد: باغداران از سه سال پیش تاکنون به‌دلیل مشکلات جوی، نوسانات اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم همواره با ضرر و زیان‌های هنگفتی روبه‌رو بوده‌اند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها