کد خبر: 163380
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۲ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

شورای شهر در سال 97 عملیاتی‌تر خواهد بود

محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران، این شورا را در هفت ماه اول فعالیتش موفق می‌داند و می‌گوید: «حالا که بسیاری از اقدامات مقدماتی انجام شده و اصطلاحاً اعضای شورای شهر در نقش‌های تخصصی‌شان جا افتاده‌اند به نظر می‌رسد که می‌توان سال جاری را سال اقدامات عملیاتی مهم در عرصه مدیریت شهری دانست.»

شورای شهر در سال 97 عملیاتی‌تر خواهد بود
کد خبر: 163380
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۲ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اعضای شورای شهر پنجم تهران که تقریباً از نیمه دوم سال گذشته فعالیت‌شان را شروع کردند، در همان شش- هفت ماه با چالش‌های زیادی رو به رو شدند.

محمد سالاری که سابقه عضویت در شورای چهارم را هم دارد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره عملکرد شورای شهر در سال گذشته، می‌گوید: «طی حدود هفت ماهی که از عمر شورای شهر تهران در سال 96 گذشت وقت بسیار زیادی صرف به دست آمدن اطلاعات جامع از وضعیت شهر شد. به هر حال مدیریت شهر بعد از نزدیک به دوازده سال به گروهی جدید منتقل شده بود و این گروه باید به درستی متوجه می‌شدند که چه چیزی تحویل گرفته‌اند.»

او ادامه می‌دهد: «تشکیل جلسات متعدد برای شکل گرفتن کمیسیون‌ها و کمیته‌ها و از طرفی امر مهم انتخاب شهردار، همگی وقت زیادی را به خودشان اختصاص دادند.»

سالاری تأکید می‌کند که با وجود کارهای مقدماتی زیادی که بر عهده شورای شهر بود، این شورا تصمیم‌های مهمی هم گرفت. او می‌گوید: «اقداماتی مانند نام‌گذاری خیابانی به نام دکتر مصدق که از مدت‌ها پیش بر زمین مانده بود یا تعلیق مصوبه برج-باغ که خیلی‌ها انجام آن را خیلی سخت می‌دانستند، تهیه آیین‌نامه‌هایی برای مبارزه با فساد، بررسی لایحه بودجه شهرداری و ایجاد تغییرات مهم در آن، همگی کارهایی بودند که در همان زمان محدود از سوی شورای شهر انجام شد. بنابراین من شورای شهر را در هفت ماه اول فعالیتش موفق می‌دانم.»

او سال 97 را سال اقدامات عملیاتی شورای شهر می‌داند و می‌گوید: «حالا که بسیاری از اقدامات مقدماتی انجام شده و اصطلاحاً اعضای شورای شهر در نقش‌های تخصصی‌شان جا افتاده‌اند به نظر می‌رسد بتوان سال جاری را سال اقدامات عملیاتی مهم در عرصه مدیریت شهری دانست. یکی از مهم‌ترین اقدامات پیگیری اجرای برنامه پنج‌ساله شهرداری است که امسال، آخرین سال اجرای آن است. در کنار این موضوع باید برای تدوین و تصویب برنامه پنج‌ساله ششم هم برنامه‌ریزی کنیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها