استاد مرکز مطالعات روسیه و آسیای میانه در دانشگاه جواهر لعل نهرو در گفتگو با اسپوتنیک:

پوتین باعث ثبات روسیه می‌شود و به همین دلیل محبوبیت دارد

ولادیمیر پوتین با کسب اکثریت قاطع آرا رئیس‌جمهور 6 سال بعد روسیه شد. اسپوتنیک گفتگویی با دکتر انورادها چنوی استاد مرکز مطالعات روسیه و آسیای میانه در دانشگاه جواهر لعل نهرو ترتیب داده و در مورد وضعیت روسیه صحبت کرده است. این پروفسور معتقد است که پوتین و حزبش از دیگر احزاب برترند؛ چرا که پوتین روسیه را تثبیت می‌کند.

پوتین باعث ثبات روسیه می‌شود و به همین دلیل محبوبیت دارد
کد خبر: 163408
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۸ ۱۷:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| شهروندان روسیه برای ریاست جمهوری بعدی که کشور را برای شش سال آینده هدایت می کند، رای دادند. بیش از 108 میلیون رای دهنده واجد شرایط در روسیه وجود دارد و نزدیک به 2 میلیون نفر می توانند در خارج از کشور رای دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، اسپوتنیک با دکتر انورادها چنوی، استاد مرکز مطالعات روسیه و آسیای میانه در دانشگاه جواهر لعل نهرو گفتگو کرد.

*ادعاهای زیادی از رسانه های اصلی می شنویم که انتخابات غیرمنصفانه است؟ شما چه فکر می‌کنید؟


من فکر نمی کنم که انتخابات ناعادلانه باشد؛ باید نگاهی به نوع فرهنگ سیاسی که از زمان استقلال روسیه توسعه یافته نگاهی بیندازیم. در این مدت احزاب سیاسی خود ضعف داشته اند.در یک دموکراسی، به طور کلی سیستم چند حزبی بسیار قوی ظاهر می شود، اما در روسیه چنین نیست. پوتین و حزبش برتر از دیگران هستند. چه بهتر که دیگر احزاب قوی هم وجود داشته باشند؛ اما برای این مسئله زمان زیادی نیاز است.
زمان زیادی می‌برد تا دموکراسی توسعه پیدا کند؛ بنابراین من فکر نمی‌کنم که کسی بتواند روسیه یا پوتین را برای این وضعیت سرزنش کند.

*چرا فکر می‌کنید تنوع کم احزاب سیاسی باعث نگرانی است؟


احزاب سیاسی وجود دارند، اما فرهنگ دموکراتیک واقعا نیاز به جا افتادن دارد، باید نهادها ساخته شوند و به نوعی باید اعتماد در روند سیاسی وجود داشته باشد. باید بدبینی نداشته باشیم و جوانان سیاسی شوند، باید راه را به آن‌ها نشان دهیم و از خلاقیت حمایت کنند. بحث‌ سیاسی هم افزایش یابد.فکر می کنم در حال حاضر سطحی از بحث سیاسی وجود دارد. این به حزب سیاسی سازمان یافته با کادر، سازمان، قدرت، پول و غیره برنمی‌گردد. در حال حاضر، با انواع فرایندهای اقتصادی که همه کشورها، از جمله روسیه، در آن مشکلات اقتصادی داشته اند، بسیاری از کشورها تمایل زیادی به رهبری پوپولیستی دارند. من شخصا فکر می کنم روسیه کاملا خوش شانس است؛ چراکه پوتین رهبر عاقلی است. او روسیه را تثبیت و دولت را بازسازی کرده است. به همین دلیل است که محبوبیت زیادی دارد و من هم او را رهبر محبوبی می‌دانم. فکر می‌کنم او به وعده‌های خود عمل می‌کند. در روابط بین‌الملل استدلال‌های معتبری دارد که مورد حمایت مردم روسیه است.

*صحبت از سیاست بین الملل شد. روابط هند و روسیه را در این دوره ریاست جمهوری جدید چگونه می‌بینید؟


روابط کلی هند و روسیه بسیار پایدار و قوی هستند. راهی را در پیش گرفته‌اند که درست است و باید ادامه پیدا کند. هند از بسیاری از موقعیت های روسیه در سیستم بین الملل پشتیبانی می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها