کد خبر: 163531
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۹ ۱۶:۵۵:۰۰
| |

نفت گران شد

قیمت‌های نفت روز سه‌شنبه تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار، تنش‌ها در خاورمیانه و نگرانی‌ها نسبت به کاهش بیشتر تولید ونزوئلا، حدود یک درصد گران شد.

نفت گران شد
کد خبر: 163531
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۹ ۱۶:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 53 سنت یا 0.9 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، 62.59 دلار در هر بشکه بود. بهای معاملات نفت برنت با 51 سنت یا 0.8 درصد افزایش، به 66.56 دلار در هر بشکه رسید.

به گفته سوکریت ویجایاکار، مدیر شرکت مشاوره انرژی «تریفکتا»، تنش‌های اخیر خاورمیانه تا حدودی از قیمتها حمایت کرده است.

معامله گران بازار معاملات آتی به ضعف ارزش دلار به عنوان عامل مثبت دیگر در افزایش قیمتها اشاره کردند.

دلار ضعیف‌تر معاملات نفت را که به این ارز قیمت گذاری می شود برای سایر کشورهایی که از ارزهای دیگر استفاده می کنند، ارزانتر کرده و تقاضای خرید آنها را افزایش می دهد. نگرانی‌ها نسبت به کاهش تولید ونزوئلا نیز از بازارهای نفت پشتیبانی کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی هفته گذشته اعلام کرد تولید نفت ونزوئلا که در بحران اقتصادی گرفتار شده و حدود نیمی از سال 2005 کاهش یافته و به پایین 2 میلیون بشکه در روز رسیده است، در معرض کاهش بیشتر قرار دارد و این مسئله ممکن است بازارهای جهانی را با کمبود عرضه مواجه کند.

با این همه تولید نفت آمریکا که بیش از یک پنجم از اواسط سال 2016 افزایش یافته و به 10.38 میلیون بشکه در روز رسیده، بازارهای نفت را در معرض بازگشت دوباره اشباع عرضه قرار داده است.

تولید نفت آمریکا از سطح تولید عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده جهان است، فراتر رفته و به سطح تولید روسیه که حدود 11 میلیون بشکه در روز است، نزدیک می شود. پیش بینی شده که تولید آمریکا تا اواخر امسال از تولید روسیه سبقت بگیرد و این کشور به بزرگترین تولیدکننده جهان تبدیل شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها