کد خبر: 163633
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۲ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

ترامپ، چین را تحریم می‌کند

کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا تحریم‌هایی را علیه چین به اتهام عدم رعایت حقوق مالکیت معنوی فناوری‌های آمریکایی، اعمال می‌کند.

ترامپ، چین را تحریم می‌کند
کد خبر: 163633
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۲ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کاخ‌سفید اعلام کرد که بررسی‌هایش نشان داده چین حقوق مالکیت معنوی فناوری‌های آمریکایی را رعایت نمی‌کند و برای سرقت یا خارج کردن این اطلاعات از آمریکا اقدام کرده است.

کاخ‌سفید افزود، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا احتمالا امروز -پنجشنبه- در همین رابطه مجازاتی را علیه پکن اعلام خواهد کرد.

طبق اعلام کاخ سفید، پس از آن‌که گفت‌وگوهای فشرده میان پکن و واشنگتن بر سر این موضوع بی‌نتیجه ماند، کاخ‌سفید تصمیم گرفت تحریم و مجازات‌های تجاری علیه این کشور اعمال کند.

گفته شده مجازات‌های در نظر گرفته شده در قالب تعرفه‌های تجاری و همچنین محدود کردن سرمایه‌گذاری چین در آمریکا است.

همزمان بسیاری از ناظران نسبت به در گرفتن یک جنگ تجاری میان آمریکا و چین (دو قدرت برتر اقتصاد جهان) ابراز نگرانی کرده‌اند.

آمریکا همچنین می‌گوید ممکن است از چین به سازمان تجارت جهانی شکایت کند.

همزمان یکی دیگر از مقام‌های وزارت بازرگانی آمریکا در جلسه روز چهارشنبه در کنگره آمریکا گفته بنابر بررسی‌های دولتی، چین شرکت‌هایی که قصد تاسیس کارخانه در این کشور را دارند موظف کرده با یک شرکت چینی همکاری کنند؛ شرطی که در جهت تشویق این شرکت‌ها به انتقال فناوری از آمریکا به چین به کار گرفته شده است.

آمریکا همچنین اعلام کرده است که شواهدی یافته که نشان می‌دهد چین از طریق سرمایه‌گذاری‌های هدفمند در صنایع استراتژیک برای دسترسی به فناوری‌های آمریکایی اقدام می‌کند و همچنین در این راستا از حملات سایبری حمایت کرده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها