سبحانی‌فر، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه:

برخی تلاش می‌کنند ناامیدی را در جامعه رواج دهند/ گفت‌وگوی ملی را بیش از گذشته پررنگ کنیم

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به ضرورت به اجرا درآمدن گفت‌وگوی ملی گفت: در هر مقطعی گفت‌وگوی ملی ضروری است و اکنون با توجه به شرایط منطقه‌ای و داخلی این ضرورت بیشتر خود را نشان می‌دهد.

برخی تلاش می‌کنند ناامیدی را در جامعه رواج دهند/ گفت‌وگوی ملی را بیش از گذشته پررنگ کنیم
کد خبر: 163637
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۲ ۱۱:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| رمضانعلی سبحانی‌فر با اشاره به رویکرد حزب اعتدال و توسعه درباره بحث گفت‌وگوی ملی، گفت: حزب اعتدال و توسعه به صورت اولی توسعه کشور را در فضای اعتدال و همدلی و همگرایی ضروری می‌داند و معتقد است تندروی‌ها از سوی دو جناح کشور به ثمر نمی‌نشیند و باید در یک فضای آرام با حفظ منافع ملی در کنار یکدیگر همه جریان‌ها بتوانند به توسعه کشور بیندیشند.

وی با بیان اینکه رقابت‌های انتخاباتی و سیاسی وجود دارد و لازمه کار است، اظهار داشت: این رقابت‌ها به این معنا نیست که موجب شود عده‌ای مورد بی‌مهری قرار گیرند، بلکه همه باید کمک کنند و اگر نقدی وجود دارد منصفانه باشد، نه اینکه مغرضانه به نقد بپردازیم.

سخنگوی حزب اعتدال وتوسعه اظهار داشت: اگر نظام توفیقاتی به دست آورد نفع آن برای مردم و مسئولان و دست‌اندرکاران است و اگر خدشه و تفرقه‌ای ایجاد شود که دشمنان ما از آن شرایط استفاده کنند، علیه ما و به ضرر کشور است.

وی با بیان اینکه اعتقادمان این است که همه زیر یک چتر قرار داریم و در یک قطار نشسته‌ایم و باید با مشی اعتدالی به توسعه کشور بپردازیم، گفت: باید در این مسیر نگاه ملی را دنبال کنیم و اگر بحث گفت‌وگوی ملی هم مطرح شود، همه باید به این رویکرد اعتقاد داشته باشند و در صورتی که چنین نگاهی در بین همه جریان‌ها به وجود آید پیشرفت و توسعه را بیش از گذشته شاهد خواهیم بود و گزندی به کشور وارد نخواهد شد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به ضرورت به اجرا درآمدن گفت‌وگوی ملی گفت: در هر مقطعی گفت‌وگوی ملی ضروری است و اکنون با توجه به شرایط منطقه‌ای و شرایط داخلی بیشتر از گذشته ضروری است؛ چراکه در منطقه دشمنان ما سعی در ناامنی دارند و در داخل کشور هم تلاش می‌شود تفرقه و اختلاف بین جریان‌های سیاسی به وجود آورند و از طرفی به دنبال جدایی مردم از مسئولان هستند و تلاش می‌کنند نظام و مسئولان را ناکارآمد جلوه دهند .

وی با تاکید بر اینکه برخی تلاش می‌کنند ناامیدی را در جامعه رواج دهند، افزود: همه این‌ها روش‌های دشمن است و اگر گفت‌وگوی ملی را بیش از گذشته پررنگ کنیم و همه در کنار یکدیگر باشیم و در عمل به تعامل برسیم و اگر کسی مکدر است و امروز می‌خواهد در این مجموعه قرارگیرد را با آغوش بازبپذیریم، توانستیم از این فرصت استفاده کنیم و نگذاریم دشمنان رسوخ کنند.

سبحانی‌فر با اشاره به اعتراض های مردم در دی‌ماه سال قبل گفت: با توجه به القای ناامیدی بین مردم در چند ماه اخیر و با توجه به اینکه برخی افراد دارای تریبون در این مدت بر طبل ناامیدی کوبیدند، در نتیجه این اعتراض‌ها طبیعی بود؛ چراکه مردم در اثر ناامیدی ایجاد شده با عده‌ای هم‌نوا شدند و بعد که دیدند به اصل نظام ضربه می‌زند با افردی که می ‌واستند سوءاستفاده کنند، به مقابله برخواستند.

وی ریشه اعتراضات را ایجاد جو روانی و ناامید کردن مردم دانست و گفت: بخشی از مردم به این سبب معترض بودند اما دشمنان سوءاستفاده کردند تا بر این موج سوار شوند. آگاهی و اعتقاد مردم موجب شد همراهی نداشته باشند و به سوءاستفاده‌گران «نه» گفتند.

سخنگوی حزب اعتدال وتوسعه درباره کاهش فاصله نسل جدید با حکومت و کنترل رفتارهای هیجانی، گفت: اگر به واکاوی وزارت کشور در مورد انگیزه اعتراض‌کنندگان که عمدتا جوانان بودند توجه کنیم، می‌بینم که به طور صرف بحث اشتغال و بیکاری مطرح نیست و قشرهای مختلف هستند و حتی گروه‌هایی بودند که چندان به دنبال کار هم نبودند و حدود 35 درصد از آنها رفتار هیجانی داشتند، بنابراین باید پاسخگوی مطالبات آنها باشیم.

وی افزود: باید مکان‌های مناسبی که جوانان بتوانند اوقات خود را در امور فرهنگی و آموزشی و تفریحی بگذرانند فراهم شود تا هیجان و انرژی جوانان به درستی تخلیه شود و فضای مناسبی در اختیار شان قرار گیرد. باید مطالبات جوانان را متناسب با خواسته‌هایشان در چارچوب قانون پاسخگو باشیم و اگر به این مطالبات پاسخ ندهیم به هر حال در جایی ظهور و بروز خواهد داشت. باید به مطالبات اقشار مختلف به ویژه جوانان بیشتر توجه شود.

سبحانی‌فر درباره اینکه تا چه حد عملیاتی شدن گفت‌وگوی ملی در استان‌ها و شهرستان‌ها می‌تواند در زمینه کنترل رفتارهای هیجانی کمک‌کننده باشد، اظهار داشت: گفت‌و‌گوی ملی شاید از بار روانی بکاهد اما باید پاسخگوی مطالبات هم باشیم.

وی با اشاره به برسی اعتراضات اخیر در اعتدال و توسعه گفت: در شورای راهبردی و در کانون‌ها مباحث زیادی داشتیم و به واکاوی پرداختیم و دلایل این مشکلات را ارزیابی کردیم و تلاشمان این است تا جایی که توانستیم شیوه‌های عملیاتی پاسخگویی به مطالبات جوانان را به دولت و مسئولان اعلام کنیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها