امام جمعه مشهد:

کالای چینی به نصف قیمت وارد می‌شود/ شیطان به پیروان خود وعده فقر می‌دهد/ این انقلاب مقدمه انقلاب جهان‌سازی امام زمان است

سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، گفت: امروز جبهه ما و خاکریز ما در 10 متری مرز اسرائیل زده شده است. رزمندگان ما در دفاع از اسلام در ساحل دریای مدیترانه در حال جنگ هستند. مدیریت رهبری ما را به اینجا رسانده است

کالای چینی به نصف قیمت وارد می‌شود/ شیطان به پیروان خود وعده فقر می‌دهد/ این انقلاب مقدمه انقلاب جهان‌سازی امام زمان است
کد خبر: 163689
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۳ ۱۴:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: شیطان پیروان خود را از اولیا و بندگان خدا می‌ترساند. اگر بنا باشد بندگی خدا در دنیا توسعه پیدا کند اقتدار استکباری در دنیا را از بین می‌برد برای همین پیروان شیطان بنای مبارزه با بندگان خدا را می‌گذارند. برای همین هم خدا می‌فرماید از این صف‌آرایی پیروان شیطان برابر خود نترسید آنها روحیه ندارند کار شیطان همین است.

وی افزود: شیطان به پیروان خود وعده فقر می‌دهد هر چقدر در افکارمان نشاط و سعه صدر احساس کنیم این افکار الهی است. بنای خدا بر این است که بنده خود را با نشاط حفظ کند و وی را امیدوار کند.

امام جمعه مشهد با اشاره به فرمایشات رهبری در حرم رضوی یادآور شد: حضور پربرکت و افاضات راهبردساز رهبری در عتبه مقدس امام هشتم مایه نشاط بود. نوروز هر سال این حضور بر همه زینت‌ها می‌افزاید. مجموعه راهبرهای جامعی که برای مسئولان و کارگزاران نظام و مردم و کل مسلمین جهان در شرایط روز راهبری گران سنگ است در افاضات رهبری همه ساله در اول سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: امسال رهبری نکته قابل توجهی به عنوان تبیین کارنامه 40 سال انقلاب اسلامی بیان کردند. تداوم حضور انقلاب تا امروز بیانگر معجزه این انقلاب است. ما هیچ انقلابی را بعد از انقلاب پیامبر در تمام دنیا و کلیه موقعیت‌ها ندیدیم که بعد از 40 سال اصولش دست نخورده باقی بماند. اگر مثل انقلاب روسیه بود اسمش باقی می‌ماند و اصولش صدها مرتبه زیر و رو می‌شد اما انقلاب ما اصولش 40 سال امتداد یافته و این نوید را می‌دهد که این انقلاب مقدمه انقلاب جهان‌سازی امام زمان است.

علم‌الهدی با بیان اینکه خدا خواسته تا جریان نظام ولایی در دنیا به عنوان دکترین سیاسی برخاسته از آموزه‌های اسلامی جا بیفتد و زمینه آماده شود و نظام جهانی معصوم در دنیا پرتو افکن شود، گفت: در تحلیل جریان 40 ساله انقلاب نکته‌ای وجود دارد که رهبری نفرمودند و شاید در تحلیل های آینده‌شان این نکته را بیان نکنند چون مربوط به نقش‌آفرینی شخص ایشان در 40 سال عمر انقلاب است و ما باید به آن توجه داشته باشیم.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه امسال سال چهلم انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: در این سال آنچه با آن روبرو هستیم سلسله پیشرفت‌ها در شخصیت سیاسی نظام در منطقه و جهان و قطع ایادی استکبار و نقطه پیروزی و پیشرفت است. در کنار این اقتدار و تعالی بالا متاسفانه با سلسله مشکلات معیشتی هم روبرو هستیم.

وی یادآور شد: مردم امروز مشکلاتی دارند و در کنار آن پیروزی‌های عظیم و اقتدارهای چشمگیر موجب عزت ما در دنیا شده است. وقتی این را تحلیل می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که روزی در این کشور در اول انقلاب و شروع جنگ از اولیات دفاعی هم محروم بودیم و قبضه‌های توپ ما لوله نداشت و خمپاره‌انداز نداشتیم و فاقد اولیات دفاعی بودیم امروز آمریکا از موشک‌های ما می‌ترسد.

علم‌الهدی گفت:‌ سال دوم انقلاب دشمن آمد 1500 کیلومتر از خاک ما را اشغال کرد. امروز جبهه ما و خاکریز ما در 10 متری مرز اسرائیل زده شده است. رزمندگان ما در دفاع از اسلام در ساحل دریای مدیترانه در حال جنگ هستند. کدام مدیریت ما را به اینجا رساند؟ مدیریت رهبری ما را به اینجا رسانده است و این مدیریت از آن وضعیت ما را به امروز رساند و این اقتدار را مرهون مدیریت رهبری هستیم و در مقابل مشکلات اقتصادی علت عمده‌اش این است که کارگزاران توصیه‌های رهبری را عمل نکردند.

وی تاکید کرد: چند سال است رهبری هر سال بر اصلاح الگوی مصرف، جهاد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال تاکید می‌کنند و با شاخصه و راهکارها و موانع و ظرفیت‌ها جزییات را بیان می‌کنند. نسخه از این جامع‌تر؟ قریب به 10 سال است رهبری دغدغه‌شان معیشت و اقتصاد کشور است به این نسخه‌های کاملشان متاسفانه درست عمل نمی‌شود و نتیجه آن تنگنای امروز در معیشت و اقتصاد است.

امام جمعه مشهد اظهار داشت: این رکود در اثر عمل نکردن به نسخه‌های رهبری برای کشور بود. رهبری منطقشان این است که باید نصفه پر لیوان را دید و فرمودند در اقتصاد مقاومتی کارهایی شده اما امروز رهبری هم درد دلش بروز کرده و فرمودند آنگونه که باید در زمینه اقتصاد مقاومتی کار نشد، اگر می شد این تنگنا و وضعیت را نداشتیم.

علم‌الهدی با اشاره به شعار امسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانیف گفت: رهبری فرمودند مخاطبشان فقط مسئولان نیستند حتما در آینده هم این مساله را با همه جزییات بیان می‌کنند. اگر باز هم مورد توجه قرار نگیرد مشکل ایجاد می‌کند با این حال مخاطب شماره یک رهبری مسئولان هستند. اگر دروازه را به روی کالای خارجی نبندند و کشور را بازار کالای خارجی کنند، به این شعار هم عمل نکرده‌اند و در قراردادهای خارجی با همسایگان آنچه از این طرف می‌رود نفت و گاز است آنچه از آن سو می‌آید تعطیلی کارخانه‌های ما است.

وی افزود: کالای چینی به نصف قیمت وارد می‌شود مردم که می‌روند کالا تهیه کنند بگوییم کالای ایرانی بخر ولو گرانتر؟ باز بودن دروازه مملکت به روی قاچاق و چپاولگری در گمرک و آزادکردن بارکش‌های عظیم با ناهنجاری و دزدی همراه است. مخاطب همه مردم هستند اما مخاطب اول دولت و مسئولان هستند. رهبری فرمودند سرمایه جوان ما عظیم است در همه کشورها این سرمایه وجود ندارد اما اگر قدرت و ابتکار در جوان دفن شود چگونه می‌توان از این سرمایه استفاده کرد؟

امام جمعه مشهد عنوان کرد: برای مردم دردآور است آن روز که بنای کمک به مردم عراق و سوریه و قطع ایادی تروریست‌ها بود رزمندگان ما رفتند ریشه داعش را از این دو کشور را کندند اما روزی که قرار است دو کشور بازار ما باشند ما سهمی نداریم و دیگران سهم دارند همان‌ها که داعشی‌ها را به جان این دو کشور انداختند. چه کسی باید مقدمه‌چینی کند؟ اگر مسئولان توجه نکنند این شعار هم به همان بلای اقتصاد مقاوتی دچار می‌شود.

علم‌‌الهدی گفت: ما وظیفه‌مندیم. آنها که دین دارند و متدین هستند، بدانند غیرت دینی اقتضا نمی‌کند کالای خارجی بخرند آنها که علاقمند کشور هستند، بدانند غیرت ملی اقتضا نمی‌کند کالای غیرایرانی بخرند. این دستور حجت امام زمان در کشور است یک لباس خارجی خریدن پول از جیب کارگر ایرانی در آوردن و به خاک فقر نشاندن کارگر ایرانی است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها