کد خبر: 163701
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۴ ۰۸:۵۶:۰۰
| |

بولتون:

خلع سلاح هسته‌ای پیونگ یانگ باید همانند لیبی باشد

جان بولتون مشاور جدید امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا گفت: ترامپ باید در جریان دیدار با رهبر کره شمالی به شکل مستقیم بر نحوه رهایی از برنامه سلاح های هسته ای پیونگ یانگ در سریعترین وقت ممکن تمرکز کند.

خلع سلاح هسته‌ای پیونگ یانگ باید همانند لیبی باشد
کد خبر: 163701
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۴ ۰۸:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| بولتون در گفتگو با رادیو آزاد آسیا اظهار کرد: مذاکرات میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون باید همانند مذاکراتی باشد که به بارگیری عوامل تشکیل دهنده برنامه هسته ای لیبی به آمریکا در سال 2004 میلادی منجر شد.

به گزارش اسکای نیوز عربی، وی با اشاره به اینکه ما خواستیم که این مذاکرات در ماه می یا قبل از آن باشد، افزود: اگر آنها برای انجام گفتگوهای جدی آماده نباشند قطعا دیدار بسیار کوتاهی خواهد بود.

مشاور جدید ترامپ با تاکید بر اینکه کره شمالی از مذاکرات گذشته برای سرپوش گذاشتن بر توسعه سلاح‌های هسته‌ای بهره‌برداری کرد و با اشاره به اینکه به اهداف پیونگ یانگ مشکوک است، تاکید کرد: کره جنوبی متحد آمریکا که اوایل سال جاری مذاکرات خود با کره شمالی را از سر گرفت، باید پیش از توافق بر سر هرچیزی با پیونگ یانگ، هشیار باشد و جانب احتیاط را مراعات کند.

وی ادامه داد: اگر قرار است چنین دیداری با مقامات پیونگ یانگ برگزار شود، پس باید پیروزی در آن‌ها همانند مذاکراتی باشد که 13 یا 14 سال پیش با لیبی انجام شد.

منبع: شفقنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها